امام جمعه آستارا در خطبه‌های نماز جمعه؛

مردم دلخوش به وعده‌های آبکی کاندیداها نباشند|پذیرش اینستکس بردن آبروی نظام و حیثیت مردم است

حافظ نیا گفت: مردم دلخوش به وعده های آبکی و الکی برخی کاندیداها نباشند، نباید کاندیداها به مردم وعده های دروغ بدهند و مردم باید حواس خود را در مقابل این گونه افراد جمع کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا به امامت امام جمعه شهرستان حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌ نیا برگزار شد.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه اول یکی از مهمترین نشانه های تقوا را وفای به عهد دانست و گفت: اهمیت وفای به عهد با توجه به آیات قرآن و احادیث برای همه ص می‌شود و مومن همواره و های به عهد را در مسیر زندگی خود قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌نیا خلف وعده را از صفات منافقین دانست و بیان کرد: منافقین همواره در وفای به عهد بی تفاوت بوده و خلف وعده از صفات اینگونه افراد است.

حافظ نیا عدم انجام واجبات دینی را خلف وعده در مقابل خداوند دانست و تصریح کرد: وقتی زیر بار تعهدی رفتید باید به آن عمل کنید که خلف وعده انسان را دچار عذاب الهی می کند.

خطیب جمعه آستارا در رابطه با مجلس و نمایندگی مجلس گفت: کاندیدا شدن نیز یک تعهد بوده و وعده‌های داده شده عموماً تحقق پیدا نمی کند و این به دلیل دادن وعده های خارج از قانون است، تنها اجازه قانون برای نمایندگان مجلس قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون است.

وی دخالت در امور شهری و اداری را خارج از اجازه نمایندگان مجلس دانست و گفت: تریبون‌های غیر رسمی کاندیداها با عناوین مختلف مصادیق تخلف است و از وعده های انتخاباتی در روز قیامت سوال خواهد شد.

امام جمعه آستارا ادامه داد: مردم دلخوش به وعده های آبکی و الکی برخی کاندیداها نباشند، نباید کاندیداها به مردم وعده های دروغ بدهند و مردم باید حواس خود را در مقابل این گونه افراد جمع کنند.

حافظ نیا با اشاره به عدم تعهد اروپایی ها به تعهدات برجام و انجام شیطنت‌ها های مختلف گفت: آنها امروز فروش نفت ما را در مقابل تحویل غذا می خواهند، پذیرش اینستکس بردن آبروی نظام و حیثیت مردم ایران است و باید با برداشتن یک گام همیشگی حرکت کرده و خروج از این قضایا به نفع مردم و نظام است و اینستکس زمینه و مقدمه‌ای برای تحریم های دیگر و معاهده هایی مانند برجام است که هیچ نفتی را به مردم و کشور نمی رساند.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به سه شنبه ۲۶ آذر روز حمل و نقل و آغاز هفته راهداری گفت: دشمن همواره برای اقدامات خود از طریق حمل و نقل وارد می‌شود و در اغتشاشات اخیر برنامه دشمن ایجاد اختلال در حمل و نقل جاده ای و شهری بود که با مجموعه هوشیار و بصیر حمل و نقل کشور دشمن باز هم ناامید شده و جواب دندان شکنی از این عزیزان دریافت کرد.

حافظ نیا ادامه داد: مسئولین شهرستان هم باید به وضعیت جاده ها و راه های مواصلاتی توجه ویژه ای داشته باشند، بسیاری از مواقع یکی از مهمترین علل تصادف ها نامناسب بودن جاده‌ها است.

وی با اشاره به روز وحدت حوزه و دانشگاه و سالروز شهادت آیت الله مفتح گفت: در گام دوم انقلاب وحدت حوزه و دانشگاه بسیار مورد توجه بوده و باید هر دو نهاد بیانیه گام دوم انقلاب را برای اقشار مختلف مردم تبیین کنند.

امام جمعه آستارا با اشاره به وضعیت نامناسب جسمی رهبر شیعیان نیجریه گفت: شیخ زکزاکی با ۴۶ ترکش در بدن خود به مبارزه خود ادامه می‌دهد و متأسفانه دولت نیجریه نیز با کوتاهی بسیار رسیدگی به وضعیت این شیخ را به عقب می‌اندازد، این شیخ امام خمینی (ره) را در سال ۵۸ درک کرده و شیعه شد، ۱۵ میلیون نفر توسط همین شیخ در نیجریه شیعه شده و نتیجه مرید امام خمینی (ره) بودن همین کار مهم می شود.

حافظ نیا با اشاره به تمکین مردم وفادار به افزایش قیمت بنزین گفت: مسئولین قول ها را در رابطه با کمک های معیشتی و نظارت برای عدم افزایش قیمت‌ها را فراموش نکنند، احساس می شود که باز هم کنترل ها در رابطه با افزایش قیمت ها از مسیر خود خارج شده است، قدرت خرید مردم نباید پایین بیاید، عدم خدمت به این مردم و تحت فشار اقتصادی بودن آنها بی‌انصافی است.

Share