عباسقلی زاده در مراسم معارفه شهردار ماسوله؛

ماسوله را یک هتل در نظر بگیریم با ۶۰۰ اتاق | ماسوله قدیم احیا شود

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گیلان گفت: در کوتاه مدت می‌توانیم ماسوله را به یک هتل با ۶۰۰ اتاق در نظر بگیریم به مانند اسکو و کندوان که امکانات را فراهم کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا صبح امروز یکشنبه با حضور هوشنگ عباسقلی‌زاده مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گیلان مراسم تودیع حسن آقاجانی و معارفه یوسف نیرویی شهردار ماسوله در بخشداری سردارجنگل شهرستان فومن برگزار شد.

هوشنگ عباسقلی‌زاده مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گیلان در مراسم معارفه شهردار ماسوله گفت: ان‌شاءالله در ماسوله بتوانیم برنامه خوبی با چشم انداز مناسب داشته باشیم و با برنامه رو به جلو برویم و باید در نظر بگیریم که در ماسوله، ماکلوان یا شهر فومن چه می‌خواهیم.

وی با بیان اینکه این سه شهر مکمل یکدیگر هستند و می‌توانند باعث توسعه و پیشرفت یکدیگر با هم باشند، یادآور شد: ماکلوان یک شهر جنگلی است و شهر فومن نیز نقطه کلیدی ماسوله و قلعه‌رودخان است که قطب گردشگری شهرستان است.

عباسقلیزاده با تاکید بر اینکه شوراها وظایف زیادی دارند، اظهار داشت: افکار را باید آماده کنند، از مسافر برای یک شب ۵ میلیون گرفته‌اند اما برخی شب‌ها اصلا مسافر نداشته اند.

وی ادامه داد: طوری اقدام کنیم که از ۳۶۵ روز سال ۷۰ درصد اشغال را داشته باشیم و مسافران اسکان پیدا کنند تا طی سال مسافر داشته باشیم.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گیلان گفت: در کوتاه مدت می‌توانیم ماسوله را به یک هتل با ۶۰۰ اتاق در نظر بگیریم به مانند اسکو و کندوان که امکانات را فراهم کرده‌اند.

وی افزود: شهر را به مثابه یک هتل در نظر بگیریم که یک شهر با ۶۰۰ اتاق! جای خوب برای خوابیدن، غذای خوب برای خوردن و رفتار خوب سه شاخص است که می‌توان از آن برای گردشگری بهره برد

عباسقلیزاده خواستار احیای ماسوله قدیم شد و افزود: باید تصویر زیبایی داشته باشیم یعنی همان پنجره‌ها با گل‌ها و گلدان‌های زیبا که تصویر زیبایی دارد.

وی یادآور شد: درآمدهای پایدار را باید افزایش دهیم و پای بخش خصوصی را با یک نظم و ترتیب و روالی به شهر ماسوله، شهر ماکلوان و شهر فومن باز کنیم و جلسات سرمایه‌گذاری را تشکیل دهیم زیرا با نشست و گفتگو به نتایج خوبی می‌رسیم.

عباسقلی راده اظهار داشت: برنامه راهبردی شهر ماسوله هر زمانی استارت خورد کمک می‌کنیم و طرح خوبی را با تفکرات شوراها، نخبگان و مردم به پیش ببریم.

وی با بیان اینکه تنها راه نجات شهرها رفتن به طرف طرح‌های راهبردی است و باید با طرح و برنامه به جلو برویم، تصریح کرد: پتانسیل و توان خوبی در شهرستان به وجود آمده است و ای کاش در زمانی که من شهردار فومن بودم چنین فضایی وجود داشت.

دیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گیلان اظهار کرد: آقای علیزاده یک نعمت هستند که در فرمانداری حضور دارند و شهرداران خوبی نیز این سه شهر دارند، بنابراین ان‌شاءالله ماکلوان را نیز بتوانیم به جایگاه اصلی‌اش برسانیم و فومن نیز با وجود آقای رضا محمدی خوب اداره می‌شود.

پایگاه میراث فرهنگی کار در شهر ماسوله سخت کرده است

حسن آقاجانی شهردار سابق ماسوله نیز در این مراسم گفت: آقای عباسقلی‌زاده شهردار فومن بود، سپس مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گیلان شد، آقای قاسم‌نژاد فرماندار بود بود و سپس معاون سیاسی استاندار گیلان شد، حسن آقاجانی شهردار ماسوله بود و شاید نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شود.

شهردار سابق ماسوله با بیان اینکه پایگاه میراث فرهنگی کار در شهر ماسوله سخت کرده است، اظهار کرد: باید اتفاق خاصی رخ دهد تا اتفاق خوبی برای ماسوله رخ دهد، آن‌ها گردشگری کیفی می‌خواهند نه گردشگری کمی!

وی افزود: اداره‌کل امور شهری استانداری با میراث فرهنگی تعاملی داشته باشد تا کار در ماسوله آسان‌تر شود و البته آن‌ها نیز وظایفی دارند.

آقاجانی اظهار داشت: برای ثبت جهانی ماسوله ۵ میلیارد اعتبار از سفر ریاست‌جمهوری مصوبه وجود دارد که باید جذب گردد.

یوسف نیرویی شهردار جدید ماسوله نیز اظهار کرد: ماسوله تا ۶ هزار خودرو را داشته است و اگر ماسوله گردشگر داشته باشد نفع آن برای شهرستان فومن است و درآمد آن برای همه شهرستان است و ان‌شاءالله با کمک همه مسئولین بتوانیم انرژی (برق) ارزان قیمت را برای ماسوله فراهم کنیم.

Share