مدیرکل آموزش و پرورش گیلان خبر داد:

فعالیت ۶۶ مدرسه آموزش از راه دور در استان | مدیران و معلمان تاب‌آورترین نیروهای آموزش و پرورش هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: در این مدارس سه هزار و ۶۲۱ دانش آموز دختر و پسر در دوره های اول و دوم متوسطه و کاردانش تحصیل می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نادر جهان آرای در مراسم ۶ آذر سالروز تأسیس مدارس از راه دور در سالن اجتماعات مدرسه بعثت رشت، با اشاره به اهمیت مدارس آموزش از راه دور اظهار داشت: این مدارس، ظرفیتی برای تحقق عدالت آموزشی و همچنین بازگشت بازماندگان از تحصیل به چرخه آموزشی است.

وی درباره اهمیت و ضرورت فعالیت مدارس از راه دور گفت: کسانی که به دلیل مشغله کاری، امکان حضور در مدارس عادی را ندارند، می توانند از خدمات این آموزشگاهها بهره مند شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به نقش نیروی انسانی در فرآیند نظام تعلیم و تربیت خاطرنشان کرد: مدیران و معلمان تاب آورترین نیروهای آموزش و پرورش هستند و ما باید با عملکرد خود بتوانیم در برابر نقدهای موجود پاسخگو باشیم.

جهان آرای با اشاره به مزایای این نوع مدارس گفت: «آموزش آسان، باکیفیت، همیشه، همه جا و برای همه»  از شعارهای این مجموعه است و مدیران موظفند امکان تحصیل باز ماندگان از تحصیل ( به غیر از مقطع ابتدایی ) را در مدارس آموزش از راه دور فراهم کنند.

وی در پایان بر ارزشیابی مستمر و افزایش کیفیت آموزش در این مدارس تأکید کرد.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این همایش با اشاره به ارزیابی عملکرد مدارس آموزش از راه دور در سال تحصیلی ۹۹_ ۹۸ اظهار داشت: این مدارس در ۱۱ شاخص آموزشی، فرهنگی، تربیتی و مالی مورد سنجش قرار می گیرند در چهار رتبه: برتر، خوب، متوسط و ضعیف دسته بندی می شوند.

حمید آقاجانی افزود: بر این اساس مدارس برتر توسط سازمان مدارس غیردولتی تقدیر می شوند و مدارس ضعیف در صورتی که به رفع نواقص نپردازند پس از طرح درجلسه شورای نظارت استان از ارائه خدمت آموزشی محروم می شوند. وی خاطرنشان کرد: بر اساس طرح نظارت همتا در سال تحصیلی جاری اعضای اداره مدارس غیر دولتی آموزش و پرورش استان اصفهان با برنامه ریزی سازمان مدارس غیر دولتی کشور از ۳۰  درصد مدارس آموزش از راه دور استان گیلان بازدید می کنند.

گفتنی است در سال تحصیلی ۹۹- ۹۸، به‌منظور افزایش پوشش تحصیلی دانش آموزان بازمانده از تحصیل با تکیه‌بر راهبرد کلان ۴ و ۷ سند تحول بنیادین مبنی بر توسعه و نهادینه کردن عدالت آموزشی و تربیتی در مناطق مختلف کشور و بهره مندی هوشمندانه از فناوری‌های نوین در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی مبتنی بر نظام معیار اسلامی، به استان‌ها ابلاغ شده است.

مدارس آموزش از راه دور در سال ۱۳۸۳ تأسیس شد و سالانه در حدود ۲۴۰ هزار نفر از خدمات این مدارس استفاده کرده اند.

Share