جعفرزاده ایمن آبادی در گفتگو با دیارمیرزا مطرح کرد

فعالیت ۴۶۱ بازنشسته در ۴ دستگاه گیلان | کمک برخی مراکز درمانی به فرار مالیاتی پزشکان

جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به اینکه طبق گزارش‌ها در ۴ دستگاه همچنان ۴۶۱ بازنشسته فعالیت می‌کنند، گفت: با توجه به نرخ بیکاری جوانان انتظار این است که افراد بازنشسته به کارگیری نشوند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا با بیان اینکه در گیلان اقدامات مدیریتی و امنیتی بسیار خوبی در مدیریت اتفاقات اخیر انجام شده است، گفت: در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گیلان که شنبه اول هر ماه برگزار می شود از استاندار گیلان بابت اقدامات مدیریتی و امنیتی و همچنین دستگاه های امنیتی از جمله شوراهای تامین شهرستانها که توانستند فضا را در این اتفاقات اخیر آرام نگه دارند و نگذاشتند استان دچار آشوب شود و ضرر و زیانی به اموال مردم برسد قدردانی شد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان افزود: در گیلان معترضین در فضایی آرام اعتراض خود را نسبت به اقدامات و تصمیمات گرفته شده در زمینه بنزین انجام دادند.

جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه همچنین از کیوان محمدی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان برای برگزاری منظم جلسات توسعه و برنامه ریزی تشکر کرد و گفت: در سطح کشور جلسات توسعه و برنامه ریزی استان گیلان از جمله جلسات منظمی است که در حال برگزاری است.

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گفت: طبق گزارش‌هایی که از دستگاه‌های نظارتی به دست ما می‌رسد، بعضی از مراکز بیمارستانی و درمانی دولتی کسورات مالیات پزشکان که ۱۰ درصد است را انجام نمی دهند و به نوعی در فرار مالیاتی به پزشکان کمک می‌کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه این تعداد محدود هستند اما بر اساس گزارش دیوان محاسبات و سازمان بازرسی بعضی از مراکز درمانگاهی دولتی متاسفانه این همراهی را با برخی از پزشکان انجام می‌دهند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: سامانه‌ای در سازمان امور اداری و استخدامی کشور ایجاد شده است که مدیران استانی و ملی مبالغ ناخالص دریافتی خود را ثبت کنند که متاسفانه هنوز با گذشت ۸ ماه از سال هیچ کدام از مدیران انجام ندادند.

وی به مدیریت سبز در بند “ز ” ماده ۳۸ اشاره و تصریح کرد: مدیریت انرژی، آب، مواد اولیه، تجهیزات، کاغذ و کاهش ضایعات جامد و بازیافت در دستگاه‎ها باید تعریف شود که متاسفانه شاهد مغفول ماندن این امر هستیم.

جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به اینکه طبق گزارش‌ها در ۴ دستگاه همچنان ۴۶۱ بازنشسته فعالیت می‌کنند، گفت: با توجه به نرخ بیکاری جوانان عدد خوبی نیست و انتظار این است که افراد بازنشسته به کارگیری نشوند.

وی با اشاره به اینکه ۱۱ دستگاه طرح های نیمه تمام آنها بررسی شد، افزود: ۴۲ طرح و پروژه نیمه تمام، ۸ مورد راکد و ۹ عدد رها شده داریم که این آمار خوبی نیست. یعنی چی که پروژه رها شود؟! برای این پروژه‌ها پول هزینه شده اما اکنون کارگاه کاملا تعطیل شده و شاهد تخریب آن پروژه هستیم.

رئیس فراکسیون مستقلان ولایی با اشاره به اینکه طبق قانون دستگاه‎ها نسبت به واگذاری اماکن رفاهی خود باید اقدام کنند، یادآور شد: به جز دانشگاه گیلان که یک کار ظاهری انجام و هنوز هم به نتیجه نرسانده است هیچ دستگاهی برای واگذاری اماکن رفاهی خود اقدام نکرده است.

وی با بیان این مطلب به دیارمیرزا گفت: در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان بر طبق دستور استاندار مصوب گردید که در جلسه بعدی دستگاه‌ها در مورد وظایف و تکالیفی که در بودجه ۹۸ دارند گزارش تهیه و ارائه دهند.

Share