امام جمعه آستارا:

فتنه‌گران بویی از انسانیت نبرده‌اند | ناتوانی در کنترل قیمت‌ها برای دولت عیب است

حافظ نیا با اشاره به اهداف دشمن در اتفاقات اخیر گفت: دشمن به هدف استفاده از شرایط فتنه گونه سعی داشت با پنهان شدن در پشت سر مطالبات مردمی، فشار حداکثری شکست خورده در خارج کشور را به داخل انتقال دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماز جمعه این هفته شهرستان مرزی بندر آستارا به امامت حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ نیا امام جمعه شهرستان برگزار شد.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه اول با اشاره به تقوای اقتصادی به عنوان یکی از مصادیق تقوا گفت: پرهیز از گرانفروشی به عنوان یکی از عوامل تقوای اقتصادی بوده و پرداخت مالیات های اسلامی نیز از مصادیق تقوای اقتصادی است.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ پرهیز از اسراف را نیز از روش های تحقق تقوای اقتصادی دانست و بیان کرد: انسان با تقوا اهل صرفه جویی است و در تمام مراحل زندگی اسراف نمی‌کند.

حافظ نیا پرهیز از رانت خواری را نیز از مصادیق تقوای اقتصادی دانست و گفت: در حکومتی که ویژه خواری و رانت خواری رواج پیدا کند، تقوای اقتصادی اتفاق نخواهد افتاد.

خطیب جمعه آستارا پرهیز از ربا خواری را نیز یک امر مهم دانست و تصریح کرد: نزول خواری در حکم محاربه با خداوند و پیامبر اکرم صلی الله است و دیگر مصداق تقوای اقتصادی پرداخت به موقع و عادلانه حقوق کارکنان است، امروز آیا حقوق کارگر با حقوق سایر اقشار برابر و عادلانه است؟

حافظ نیا عدم کنترل قیمت ها توسط مسئولان را یک عیب دانست و گفت: گرانی در بازار تحت فشار قرار گرفتن مردم یک موضوع مهم بوده و برای مجلس و دولت عیب است که نتواند بازار را اداره و قیمت را کنترل کند.

وی بر لزوم تصویب قانون برای مجازات گرانفروشان خبر داد و گفت: باید با اعمال قوانین سخت و مجازات گرانفروشان درس عبرتی برای دیگران انجام داد و با جریمه های خرد نمی توان از گرانفروشی جلوگیری کرد.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم نمازجمعه این هفته با اشاره به سه شنبه ۵ آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام راحل(ره) در سال ۵۸ گفت: ۴۰ سال از تشکیل شجره مبارکه بسیج می گذرد، ۴۰ سال حضور قدرتمندانه بسیج را در همه عرصه های انقلاب و دفاع مقدس دیدیم و مردم و بسیج در کنار سایر نیروهای در جبهه ها بودند و جانانه از نظام و انقلاب دفاع کردند.

حافظ نیا با اشاره به تلاش های مختلف بسیج در عرصه های سازندگی و علمی گفت: هر جا حضور تفکر بسیجی را داشتیم موفق عمل کردیم، در سیل اخیر بسیج به صحنه آمد و به همه نهاد ها کمک کرد.

وی ادامه داد: همه باید بسیجی باشیم و برای گسترش و انتشار تفکر بسیجی از هیچ تلاشی دریغ نکنیم که امروز تفکر بسیجی در دنیا طنین انداز شده است.

امام جمعه آستارا داشتن تفکر بسیجی و جهادی را باعث موفقیت و داشتن رفتار عاقلانه دانست و تصریح کرد: تاکید حضرت آقا بر بسیجی بودن همه ملت است، اگر همه مسئولان تفکر بسیجی داشته باشند این مشکلات حل شدنی است.

حافظ نیا با اشاره به ۷ آذر روز نیروی دریایی ارتش و تبریک این روز گفت: زحمات، خدمات و تلاش های دریادلان بر هیچ کسی پوشیده نیست و امروز دشمن جرات تعرض به مرزهای آبی کشور را ندارد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری حمایت ایشان از تصمیم سران سه قوه را حمایت از کیان نظام اسلامی و امنیت خود مردم دانست و گفت: بیانات حضرت آقا معادلات مذبوحانه استکبار را بر هم زد و با اقتدار و عزت شاهد شکست دشمنان خواهیم بود.

حافظ نیا با اشاره به اهداف دشمن در اتفاقات اخیر گفت: دشمن به هدف استفاده از شرایط فتنه گونه سعی داشت با پنهان شدن در پشت سر مطالبات مردمی، فشار حداکثری شکست خورده در خارج کشور را به داخل انتقال داده و حمایت از محور مقاومت را تحت الشعاع قرار دهد.

امام جمعه آستارا با اشاره به توطئه دشمن برای وادار کردن کشور به قبول برخی اهداف گفت: برداشتن حجاب اجباری و وادار کردن نظام به تایید صلاحیت افراد مد نظر خودشان در انتخابات آینده مجلس از توطئه های دشمن است و آنها به دنبال هرج و مرج در جامعه بودند و درایت و تدبیر مقام معظم رهبری این توطئه را خنثی کرد.

حافظ نیا ادامه داد: فتنه گران بویی از انسانیت نبرده اند، آتش زدن جهیزیه مردم، بانک ها، مراکز خدمات رسانی اسلحه کشیدن برای مردم اعمال غیر انسانی است و مردم همیشه در صحنه بساط اغتشاش گران را برچیدند.

وی با بیان اینکه ایران، عراق و لبنان نیست، بیان کرد: ملت ایران ۴۱ سال در مقابل همه زورگویی‌ها و فتنه‌ها ایستاده و در گام دوم انقلاب با قدرت پشت سر رهبری و در مقابل دشمنان ایستاده اند.

در پایان نماز جمعه این هفته شهرستان مرزی بندر آستارا مردم ولایت مدار در زیر بارش شدید باران در محکومیت اعمال اغتشاش گران و فتنه انگیزان راهپیمایی کرده و شعار های «مرگ بر فتنه گر» و «حمایت از رهبری» را سر دادند.

Share