جهت حمایت از تولیدات داخلی؛

عراق واردات ۱۷ محصول کشاورزی از ایران را ممنوع کرد+ سند

عراق واردات ۱۷ قلم محصول کشاورزی شامل: گوجه فرنگی، خیار، سیب زمینی، بادمجان، هویج، کنار، کاهو، ذرت، خرما، هندوانه، خربزه، سیر، پیاز، کدو، گل کلم، انار و کلم از ایران را ممنوع کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی در نامه ای به عباس کشاورز، سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی و معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد ‌عراق واردات ۱۷ محصول زارعی و باغی شامل ‌گوجه‌فرنگی، خیار، سیب‌زمینی، بادنجان، هویج، کنار، کاهو، ذرت، خرما، هندوانه، خربزه، سیر، پیاز، کدو، گل کلم، انار و کلم از ایران را به دلیل خودکفایی ممنوع کرده است.

در متن این نامه آمده است: با عنایت به نامه شماره ۹۸/۲۴۰/۳۰۷۶۶ مورخ ۱۳۹۸/۰۹/۰۴ دفتر عربی و افریقایی سازمان توسعه تجارت ایران (نامه پیوست) در خصوص اخبار تجاری واصله از دفتر رایزن محترم ج. ا. ایران در بغداد- عراق در نیمه دوم آبان ماه به استحضار می رساند با توجه به بند ۴ جدول مرتبط و اعلام وزارت کشاورزی کشور عراق این کشور در تولید ۱۷ محصول زراعی و باغی (شامل: گوجه فرنگی، خیار، سیب زمینی، بادمجان، هویج، کنار، کاهو، ذرت، خرما، هندوانه، خربزه، سیر، پیاز، کدو، گل کلم، انار و کلم) به خودکفایی رسیده است و برای حمایت از تولید داخل واردات این محصولات را به داخل کشور ممنوع کرده است. لذا خواهشمند است دستور فرمائید جهت جلوگیری از خسارات احتمالی به کشاورزان در برنامه ریزی الگوی کشت و تولید بازنگری لازم صورت پذیرد.

Share