با هدف تسهیل و تسریع در فرایند بیمه شدن صورت گرفت:

طرح ویژه تامین اجتماعی گیلان برای بیمه شدن شهروندان از طریق ارسال پیامک

با هدف تسهیل و تسریع در فرایند بیمه شدن واجدین شرایط بیمه اجباری ، مشمولین قانون کار میتوانند تنها با ارسال عدد ۲ به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۲۱۳۱ بدون مراجعه به شعبه ، در محل کار خود بیمه گردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا با هدف توسعه و ترویج فرهنگ بیمه ای و رعایت حقوق جامعه کارگری و فراهم نمودن بستر مناسب جهت بیمه نمودن شاغلین در کارگاهها و واحدهای تولیدی، واجدین شرایط و مشمولین قانون کار میتوانند با ارسال عدد ۲ برای بیمه های اجباری به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۲۱۳۱ اداره کل تامین اجتماعی گیلان از تمهیدات ویژه این طرح برخوردار گردند.

دراین طرح که بصورت ویژه و در فاز اول طی سه ماه ( تا پایان سال ۹۸ ) انجام می پذیرد  تمامی کارگران و شاغلین در کارگاهها، واحدهای صنفی و تولیدی خدماتی که به هر دلیل تاکنون توسط کارفرمایان خود بیمه نشده اند میتوانند شخصاً با ارسال یک پیامک به سامانه ۱۰۰۰۱۴۲۱۳۱ تقاضای خود را مطرح نموده و پس از آن کارشناسان تامین اجتماعی از طریق ارتباط تلفنی و اخذ اطلاعات لازم نسبت به انجام امور لازم قانونی اقدام می‌نمایند.

روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی گیلان اعلام نمود براساس برنامه ریزی صورت گرفته، فراخوان علاقمندان برای بیمه های مشاغل آزاد، زنان خانه دار، دانشجویان، اختیاری و … نیز از نیمه دوم دی ماه آغاز خواهد شد.

در صورت استقبال از این طرح، تمدید و دائمی نمودن آن با مکانیزمهای تعریف شده در دستور کار قرار خواهد گرفت.

شایان ذکر است در حال حاضر بیش از ۴۲۱ هزار بیمه شده اصلی در استان گیلان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که از این بین بیش از ۲۳۷ هزار نفر در زمره بیمه شدگان اجباری می‌باشند.

 

Share