بیرانوندی از تدوین استفساریه قانون استخدام معلمان حق‌التدریس خبر داد:

طرح دو فوریتی مجلس برای استخدام حداقل ۶۰ هزار معلم حق‌التدریس

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تدوین طرح استفساریه قانون جذب معلمان حق التدریس خبر داد و گفت: این طرح با قید دو فوریت در اولین نشست علنی مجلس تقدیم هیأت رئیسه می‎شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد بیرانوندی در گفت‌وگو با خانه ملت با انتقاد از نحوه تدوین آیین نامه اجرایی قانون استخدام معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی، عنوان کرد: با این آیین نامه‌ای که دولت تدوین کرده است، عملا آنچه مد نظر نمایندگان مجلس بود، اجرایی نمی‌‎شود و حدود ۶۰ هزار نیروی حق التدریس، شرکتی، خرید خدمات آموزشی، پیش دبستانی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی استخدام آموزش و پرورش نمی‌‎شوند.

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در همین راستا نمایندگان کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعتراض خود را نسبت به این موضوع به رئیس مجلس منتقل کردند و این مسئله در هیأت تطبیق مصوبات دولت با قوانین مورد بررسی قرار گرفت ولی به نتیجه‌ای نرسید و هیأت تطبیق، آیین نامه اجرایی را بدون ایراد دانست.

وی ادامه داد: از جمله ایرادات وارده به آیین نامه اجرایی تدوین شده  این است که اولا نیروهای خرید خدمات آموزشی را شامل قانون نمی‌‎شمارد؛ دوما تصریح شده فقط معلمانی که اسناد مالی دولتی دارند، می‎توانند جذب شوند و سوما آموزشیاران نهضت سواد آموزی نیز باید از طریق آزمون جذب شوند که با این سخت گیری‌ها عملا کسی نمی‌تواند جذب آموزش و پرورش شود و قانون اجرایی نمی‌شود.

بیرانوندی ادامه داد: اما اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس طرح استفساریه‌ای تدوین کرده‌اند که تمامی این ایرادات موجود در آیین نامه اجرایی را رفع و تفسیر جدید از قانون ارائه می‌‎کند که با این استفساریه تمامی ۵ گروه مخاطب قانون باید استخدام آموزش و پرورش شوند.

وی تأکید کرد: قرار است این طرح استفساریه دو فوریتی هفته آینده در صحن علنی مجلس مطرح تا مشکلات آیین نامه اجرایی برطرف شود.

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه قانون استخدام معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در شهریورماه ۹۷ به تصویب مجلس رسید، تصریح کرد: دولت بیش از این نباید معلمان زحمتکش را معطل بگذارد و باید پس از تصویب استفساریه بلافاصله نسبت به جذب این نیروها تا پایان برنامه ششم توسعه اقدام کند.

Share