رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس:

طرح دو فوریتی اصلاح قانون انتخابات مجلس در دستور کار صحن قرار می‌گیرد

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: طرح دو فوریتی اصلاح قانون انتخابات مجلس احتمالا روز یکشنبه در دستورکار صحن قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، محمدجواد کولیوند در خصوص اصلاح قانون انتخابات مجلس، اظهار داشت: در طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس که به عنوان طرح استانی شدن انتخابات مجلس معروف شده، مسائل مربوط به شفافیت هزینه‌های انتخاباتی، نحوه ثبت نام کاندیداها و تشدید مجازات تخلفات انتخاباتی دیده شده است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به اینکه موضوع استانی شدن انتخابات مجلس از سوی شورای نگهبان رد شد، سایر موضوعاتی که در طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس آمده بود نیز علیرغم مساعد بودن نظر شورای نگهبان در خصوص آن‌ها تبدیل به قانون شده است.

وی افزود: در لایحه جامع نظام انتخابات نواقصی که در قوانین فعلی انتخابات موجود است را رفع می‌کنیم.

کولیوند با اشاره به اظهارات “جمال عرف” معاون وزیر کشور که اگر مجلس از این پس قانونی را در خصوص انتخابات مجلس وضع کند که با جدول زمان بندی انتخابات لطمه‌ای نزند، آن را اجرایی می‌کنیم، ادامه داد: به همراه آقای حاجی دلیگانی طرح دو فوریتی را در خصوص قانون انتخابات آماده کرده‌ایم، احتمالا یکشنبه در دستورکار صحن قرار می‌گیرد.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: در این طرح دو فوریتی، آن موادی از طرح اصلاح قانون انتخابات که مورد ایراد شورای نگهبان قرار نگرفته بود را آورده‌ایم تا در همین دوره از انتخابات مجلس دهم این قانون اجرا شود.

Share