مدیرکل زمین‌شناسی گیلان:

صومعه‌سرا در اولویت آلودگی‌های زمین‌شناسی زیست‌محیطی استان گیلان است

گیاهچی با اشاره به اینکه بیش از ۳۹ جلد پژوهش با موضوعات مختلف ساحلی و خشکی در اداره کل زمین‌شناسی گیلان انجام شده است، گفت: برنامه بازدید علمی زمین نظرگردی، ۲۸ آذر سال جاری در معدن زغال سنگ سنگرود انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا «پانته‌آ گیاهچی» عصر روز یکشنبه، ۲۴ آذر در نشست شورای اداری در سالن الغدیر استانداری گیلان، اظهار کرد:‌ شناسایی فرصت‌ها برای تولید ثروت و کارآفرینی و شناسایی تهدید‌ها و جلوگیری از اتلاف سرمایه‌های ملی با پایش و جلوگیری از مخاطرات زمین‌شناسی از شرح وظایف سازمان زمین‌شناسی است.

مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی منطقه کاسپین باختری گیلان افزود: بررسی‌ لغزش‌های اتوبان قزوین – رشت و شناسایی آلودگی‌های زمین‌شناسی زیست محیطی از جمله اقدامات این سازمان است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان صومعه‌سرا در اولویت آلودگی‌های زمین‌شناسی زیست‌محیطی استان گیلان است، تصریح کرد:‌ پژوهش در حوزه مخاطرات استان گیلان از وظایف اداره کل زمین‌شناسی است.

گیاهچی با بیان اینکه تهیه بیش از ۳۹ جلد پژوهش با موضوعات مختلف ساحلی و خشکی وتحویل آن به استانداری گیلان از اقدامات اداره کل زمین‌شناسی گیلان است، اظهار کرد: در حوزه اکتشافات معدنی، احیای معادن متروکه معادن فلزی و غیر فلزی و پهنه اکتشافی تالش از دیگر اقدامات است.

مدیر کل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی منطقه کاسپین باختری گیلان با اشاره به برگزاری اکوتوریسم معادن، گفت:‌ بازدید علمی زمین نظرگردی با محوریت بازدید از معادن زغال سنگ سنگرود قرار است در تاریخ ۲۸ آذر ماه سال جاری انجام شود.

وی اذعان کرد: با توجه به تحقیقات انجام شده، شهرستان‌های رشت، رودسر، لاهیجان، لنگرود، صومعه‌سرا و رودبار دارای بیشترین درجات خطرپذیری در حوزه زمین‌شناسی هستند.

Share