مروری بر لایحه بودجه 99؛

شرط پرداخت حقوق کارکنان در سال آینده؛ کارکنان باید عضو “سامانه کارمند ایران” شوند

در سال آینده تنها در شرایطی اعتبار حقوق کارکنان اختصاص پیدا می‌کند که اطلاعات آنها در سامانه کارمند ایران ثبت شده باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در بودجه سال آینده و به منظور ساماندهی نیروی انسانی و کارکنان دولت و ایجاد انضباط مالی شرایط پرداخت حقوق کارکنان منوط به ثبت اطلاعات عمومی شده است.

براین اساس دستگاه‌های اجرایی که در قانون برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گرفته و به نحوی از انحا بودجه عمومی استفاده می‌کنند مکلفند اطلاعات کارکنان رسمی، پیمانی و قرارداد کار معین و همچنین کارگری را تا پایان اردیبهشت‌ماه سال اینده در “سامانه کارمند ایران” ثبت و یا بروزرسانی کنند.

از این رو از تیرماه سال بعد تخصیص اعتبار حقوق کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی دارای شناسه دستگاه‌های اجرایی صرفا براساس اطلاعات سامانه کارمند ایران انجام می‌شود.

همچنین هرگونه پرداخت مستقیم و مستمر از محل اعتبارات هزینه‌ای به سایر کارکنان دستگاه‌های اجرایی از ابتدای سال ۱۳۹۹ صرفا پس از ثبت اطلاعات آنها در “سامانه کارمند ایران” از محل اعتبارات تخصیص یافته دستگاه اجرایی ذیربط توسط خزانه داری کل کشور به ذی‌نفع نهایی انجام خواهد شد.

البته درج این اطلاعات هیچ‌گونه حقی برای استخدام و به کارگیری اشخاص ایجاد نمی‌کند.

این درحالی است که ثبت حقوق کارکنان در سه سال اخیر با توجه به قانون برنامه ششم توسعه باید در سامانه حقوق و دستمزد انجام می‌شد که هنوز وضعیت ورود به اطلاعات کارکنان در این سامانه مشخص نشده و با وجود این‌که برخی دستگاه‌ها برای اعلام حقوق و مزایا ورود کرده‌اند برخی دیگر همچنان تکلیف مشخصی در این رابطه ندارند.

Share