استاندار گیلان تاکید کرد:

سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت چهار رکن مهم در انتخابات است

استاندار گیلان با بیان اینکه باور قلبی دارم به اینکه نظام اسلامی ایران بر اراده مردم استوار است تصریح کرد: انتخابات باشکوه و رقابتی ، نمایش قدرت کشور و نظام است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ارسلان زارع روز پنجشنبه درهمایش هیات های نظارت گیلان بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در رشت اظهار داشت: مردم ایران از جمله ملت‌های پیشرو در مشارکت جویی سیاسی بین کشورهای آسیایی بوده‌اند، به طوری که با همه‌ استبدادگری قاجارها ، موفق به استقرار مشروطه شدند.

وی با بیان اینکه گیلانیان هم در عرصه مشروطه به شایستگی نقش آفرینی کردند افزود: تجربه مشارکت مؤثر مردم در پارلمان و مجلس در تاریخ ایران ، پس از پیروزی انقلاب اسلامی گواه این موضوع است.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: باور قلبی دارم به اینکه نظام اسلامی ایران بر اراده مردم استوار است و همین اتکا به مردم، زمینه‌ساز افزایش اعتماد عمومی شده است.

استاندار گیلان ادامه داد: مخالفان و معاندان ملت عزتمند ایران و نظام مقتدر جمهوری اسلامی به میزان تأثیر اعتماد عمومی و مشارکت مردم در حاکمیت و نقش آنان در استمرار سربلندی مردم و نظام  به خوبی مطلع هستند و  با برنامه‌ریزی هدفمند، می کوشند مشارکت در این عرصه کم شود.

وی با بیان اینکه راه حل مواجهه و نا امیدی دشمنان‌، حفظ و تقویت وحدت و انسجام داخلی است ، اظهار داشت: می‌بایست زمینه حفظ آرامش و افزایش نشاط سیاسی در جامعه بیشتر فراهم شود تا امید آحاد مردم در برگزاری انتخاباتی سالم و البته در بستری امن بالا رود.

دکتر زارع تصریح کرد: انتخابات باشکوه و رقابتی ، ضمن اینکه یک امر سیاسی و مربوط به تعیین سرنوشت مردم در اداره امور به شمار می‌رود، نمایش قدرت کشور و نظام در عرصه‌های گوناگون است.

وی تأکید کرد که تمامی محور برنامه‌های مرتبط با انتخابات، قانون است.

نماینده عالی دولت در گیلان در مسیر اجرای قانون، حرکت در راه انقلاب و منافع مردم را مورد تأکید کرد و گفت:  «سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت» چهار رکن مهم در انتخابات است.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: برای تحقق هدف مهم سلامت انتخابات ، هیأت نظارت و ناظران می‌توانند مؤثر باشند.

وی اظهار داشت: همکاری و تعامل خوب و مستمر بخش‌های اجرایی و نظارت جهت اجرای قانون با رعایت اصل بی‌طرفی از سوی تمامی دست‌اندرکاران و رفتارهای هیأت‌های اجرایی و نظارت مؤلفه‌ای مهم برای اعتماد عمومی و افزایش مشارکت در انتخابات است.

Share