طبق لایحه بودجه سال 99

سقف معافیت مالیاتی حقوق بگیران تعیین شد

سقف معافیت مالیاتی حقوق بگیران در بند «الف» تبصره ۶ لایحه بودجه سال ۹۹ تعیین شد و مشابه سال جاری، مالیات پلکانی مشمول کارانه پزشکان هم شد. سقف معافیت مالیاتی حقوق بگیران در لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور ۳۶۰ میلیون ریال تعیین شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  به نقل از فارس، سقف معافیت مالیاتی حقوق بگیران در بند «الف» تبصره ۶ لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور ۳۶۰ میلیون ریال تعیین شد و مشابه سال جاری، مالیات پلکانی مشمول کارانه پزشکان هم شد.

الف- سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده(٨۴ (قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۴/١٢/١٣۶۶ و اصلاحات بعدی آن در سال ١٣٩٩ سالانه مبلغ ۳۶۰ تعیین می‌شـود.

نرخ مالیات برکل درآمد کارکنان دولتی و غیردولتی اعم از حقوق و مزایای فوق العاده (به استثنای تبصره‌های ۱ و ۲ ماده ٨۶ قانون مالیاتهای مستقیم و اصلاحات بعدی آن و با رعایت ماده۵ قانون اصلاح پارهای از مقررات مربوط به اعضای هیأت علمی مصوب ١۶/١٢/١٣۶٨ با اصلاحات و الحاقات بعدی) و کارانه مازاد بر مبلغ مذکور تا یک و نیم برابر آن مشمول مالیات سالانه ده درصد١٠%و نسبت به مازاد یک و نیم برابر تا دو و نیم برابر آن مشمول مالیات سالانه پانزده درصد١۵ % و نسبت به مازاد دو و نیم برابر تا چهار برابر آن مشمول مالیات سالانه بیست درصد ٢٠%و نسبت به مازاد چهار برابر تا شش برابر مشمول مالیات بیست و پنج درصد٢۵%و نسبت به مازاد شش برابر سی و پنج درصد٣۵ %می‌باشد. میزان معافیت مالیاتی اشخاص موضوع مواد۵٧ و١٠١ قانون مالیاتهای مستقیم سالانه مبلغ دویست و هشتاد هشت میلیون ۲۸۸.۰۰۰.۰۰۰ تعیین می‌شود.

اشخاصی که از معافیتهای مالیاتی موضوع تبصره یک ماده ٨۶ قانون مالیاتهای مستقیم بهره مند هستند مشمول معافیت ماده ٨۴ قانون مذکور مطابق مقررات این بند نخواهند بود.

Share