استاندار در آیین بزرگداشت دکتر محمدجعفر جعفری لنگرودی

سرمایه‌های غنی فرهنگی و علمی گیلان معرف تمدن غنی ایران هستند

استاندار گیلان با بیان اینکه سرمایه غنی فرهنگی و علمی گیلان معرف تمدن دیرپای ایران هستند و از مهمترین ثروت های کشور محسوب می شوند، گفت: لازم است تا با تلاشی مضاعف جهت معرفی و تبیین جایگاه این فرهیختگان و تکریم و تجلیل آنها همت کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیین بزرگداشت دکتر محمدجعفر جعفری لنگرودی با حضور وزیر دادگستری، اساتید برجسته، پژوهشگران حقوق و جمعی از مسئولان برگزار شد.

دکتر ارسلان زارع در این مراسم اظهار داشت: گیلان با پیشینه غنی علمی، فرهنگی و ادبی ممتاز انسان‌هایی بزرگ و ارزش آفرین در سطوح جهانی معرفی کرده که لازم است برای معرفی آنها ، تلاش بیشتری صورت گیرد.
استاندار گیلان با تسلیت به مناسبت درگذشت پروفسور فضل الله رضا به عنوان یکی از مفاخر گیلان و ایران گفت: نام این دانشمند برجسته و نابغه معاصر همواره در اذهان باقی می‌ماند.

وی دکتر محمد جعفر جعفری لنگرودی را از دیگر نخبگان و نوادر گیلان خواند که خدمات و شایستگی‌های کم نظیری در حوزه علمی کشور و جهان عرضه کرده، به گونه‌ای که پایه‌گذار آشنایی دانش آموختگان بسیاری در کشورهای اروپایی با حقوق اسلامی است.

زارع با بیان اینکه سرمایه‌های غنی فرهنگی و علمی گیلان معرف تمدن غنی ایران هستند و از مهمترین ثروت‌های کشور محسوب می‌شوند، گفت: لازم است تا با تلاشی مضاعف جهت معرفی و تبیین جایگاه این فرهیختگان همت کنیم.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: رویکرد دولت تدبیر و امید از همان ابتدا، احترام به حقوق شهروندان، به رسمیت شناختن آن و تلاش برای احیاء و تبیین حقوق آحاد جامعه متناسب با ظرفیت‌های قانونی در کشور بوده و بر همین اساس، تدوین منشور حقوق شهروندی و تلاش برای اجرای آن نمونه آشکاری از این تلاش ارزشمندی بوده است.

نماینده عالی دولت در گیلان بیان کرد: دکتر جعفری لنگرودی از برجسته‌ترین استادان حقوق معاصر ایران است که در تدوین پیش نویس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نقش آفرین بوده و تألیفات بسیاری را به رشته تحریر درآورده که در زمره کتاب‌های مرجع علم حقوق محسوب می‌شوند.

استاندار گیلان در پایان بر لزوم پاسداشت مفاخر و اندیشمندان کشور تاکید و تصریح کرد: به یقین قدردانی و معرفی بزرگان علمی گیلان، علاوه بر شناساندن فرهنگ این سرزمین، زمینه‌ساز درخشش‌های بیشتر مجموعه سرمایه‌های ارزشمند استان در عرصه‌های مختلف ملی و فرا ملی می‌شود.

محمدجعفر جعفری لنگرودی متولد ۱۳۰۲ در شهرستان لنگرود؛ فقیه، فیلسوف، ادیب و حقوقدان سرشناس ایرانی و صاحب تالیفات بسیاری در دانش حقوق،فلسفه،فقه،ادبیات و تاریخ است.
وی ریاست دانشکده حقوق دانشگاه تهران را در کارنامه دارد.
او همچنین در تدوین پیش نویس قانون اساسی بعد از پیروزی شکوهمند اسلامی ایران هم نقش آفرینی کرده است. دایره المعارف حقوق (الفارق)، دانشنامه حقوق،فلسفه حقوق مدنی، رنسانس فلسفه و ده ها عنوان کتاب دیگر از تالیفات این استاد عالیقدر است که مرجع بیشتر پایان نامه های دانشجویان و پژوهش های معاصر می باشد.

اکران فیلم مستند ۲۰ دقیقه ای از زندگی دکتر جعفری لنگرودی ، چاپ کتابچه ۹۰ صفحه ای از زندگینامه استاد جعفری و اجرای تئاتر زندگی دکتر جعفری از دیگر برنامه های نکوداشت استاد جعفری لنگرودی است.
سردیس استاد جعفری لنگرودی همزمان با همایش تجلیل از مقام علمی استاد در ابتدای بوستان ملی لنگرود نصب شد.

Share