ساندویچ پانل و نکات مهم در خرید آن

امروزه پنل های ساندویچی به علت سبک بودن، سهولت در نصب و مقرون به صرفه از لحاظ اقتصادی مورد توجه مهندسان و سازندگان قرار گرفته اند و جایگزین مصالح سنتی شده اند.

 

ساندویچ پانل، سازه هایی پیش ساخته که ساختمان آن ها از سه لایه اصلی تشکیل شده است.علت نامگذاری این سازه های نوین، ساختار ساندویچ گونه ی آنها است.ساندویچ پانل از دو لایه ورق بیرونی از جنس فلز آلومینیوم، آلوزینک، گالوانیزه و یک لایه میانی به عنوان عایق از جنس پلی استایرن،پلی یورتان، پشم شیشه و پشم سنگ تشکیل شده است و در انواع دیواری، سقفی و سرخانه ای تولید می شوند.

امروزه پنل های ساندویچی به علت سبک بودن، سهولت در نصب و مقرون به صرفه از لحاظ اقتصادی مورد توجه مهندسان و سازندگان قرار گرفته اند و جایگزین مصالح سنتی شده اند.

باتوجه به اهمیت مصالح ساختمانی در ساخت و ساز می بایست به منظور صرفه جویی در زمان، هزینه و انرژی نهایت دقت را در انتخاب این مصالح به کار برد. بنابراین لازمه ی خرید و استفاده از ساندویچ پانل توجه به نکاتی است که در دوام و طول عمر آن ها تاثیر گذارهستند.

 شما باید در ابتدایی ترین شرایط، هدف خود را جهت استفاده از این سازه مشخص کنید، سپس متناسب با شرایط با مشاوران و متخصصان مربوطه مشورت کنید تا بتوانید انواع مرغوب ساندویچ پنل را از انواع غیر مرغوب آن ها تشخیص دهید.

در اینجا به شرح تعدادی از نکاتی که در خرید و انتخاب ساندویچ پانل تاثیر گذارند می پردازیم.

نکات مهم در خرید ساندویچ پانل

  • مزایای استفاده از ساندویچ پانل در آن سازه مورد بررسی قرار گیرند.
  • توجه به شرایط آب و هوایی منطقه ای که این سازه قرار است در آن استفاده شود.
  • توجه به جنس ورق ها و فوم
  • توجه به شکل ورق ها
  • ضخامت پنل مورد استفاده برای اجرای سقف و دیوار مورد بررسی قرار گیرند.
  • توجه به نوع دستگاه تولید کننده ساندویچ پانل
  • توجه به شرکت تولید کننده ی ساندویج پانل
  • ضمانت محصول توسط شرکت تولید کننده
  • قیمت ساندویچ پانل
  • به کارگیری نیروهای متخصص و مجرب جهت نصب ساندویچ پانل

جنس ورق ها

بهترین و پرکاربردترین نوع آن ها ورق هایی از جنس آلوزینک هستند که ازفلز آلومینیوم و روی تشکیل شده اند، در برابر خوردگی و پوسیدگی از مقاومت بالایی برخوردارند اما این ورق ها وارداتی هستند و در داخل کشور تولید نمی شوند، دوام و طول عمر بالایی دارند.

بعداز آلوزینک ورق هایی از جنس گالوانیزه که از فولاد آهن با روکش روی تشکیل شده اند مورد توجه هستند. این ورق ها نیز در برابر شکستگی و زنگ زدگی مقاوم هستند.

آخرین نوع، ورق های آلومینیومی به صورت ورق هایی نازک با قابلیت انعطاف پذیری بالاهستند که اغلب به عنوان روکش مورد استفاده قرار می گیرند.

در انتخاب نوع ورق ها باید به شرایط آب و هوایی منطقه مورد نظر توجه کرد.

جنس فوم میانی

خاصیت قابل توجه این فوم ها، قابلیت عایق بودن آنها است و از سایر ویژگی های آن می توان به  ضدحریق بودن، اشاره کرد که فوم پلی یورتان، بهترین و پرکاربردترین نوع عایق ها است.

شکل ورق ها

شکل ظاهری ورق ها و اتصالات ساندویچ پانل ها برای هر تولید کننده متفاوت است بنابراین حدالامکان لازم است تمامی پنل ها از یک برند تهیه شوند.

فرمینگ ورقه ها در استحکام پانل ها نیز موثرند وباید باتوجه به کاربرد تهیه شوند.

نوع دستگاه تولید کننده ساندویچ پانل

دستگاه تولید کننده ی ساندویچ پانل همواره از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد که در صورت نامرغوب بودن محصولی غیر استاندارد تولید می کند و به دلیل قالب بندی و برش نامناسب در هنگام نصب مشکلاتی را ایجاد می کند.

این دستگاه ها باید پیشرفته و طبق استاندارد جهانی باشند که در غیراینصورت هزینه های اضافی را دربر دارند.

شرکت تولید کننده ساندویج پانل

انتخاب شرکت تولید کننده ی ساندویچ پانل نیز به اندازه ی موارد قبلی حائز اهمیت است. شرکت های معتبر، رضایت مشتری را الویت کار خود قرار می دهند و تلاش می کنند جنس های مرغوب به مشتری ارائه دهند.

ضمانت

آخرین و اساسی ترین مورد قابل توجه، به هنگام ارائه محصول به مشتری، ضمانت آن است.شرکت های معتبری که رضایت مشتری برایشان اهمیت دارد، مدت زمانی را به عنوان تضمین محصول، ارائه می دهند و در صورت ایجاد نقص آن را رفع می کنند.

قیمت خرید ساندویچ پانل

قیمت ساندویچ پانل ها براساس نوع ورق و عایق استفاده شده، ضخامت و میزان فشردگی عایق تعیین می شود.

نکات خرید ساندویچ پانل سقفی

در خرید ساندویچ پانل سقفی باید به تعداد گام ها توجه کرد.نوع و تعداد گام ها در کاربرد و ویژگی های آن موثر است.هرچه تعداد گام ها بیشتر باشد،استحکام پانل نیز افزایش می یابد و مناسب برای مناطق سردسیر با بارش های زیاد است و تحمل وزن بر روی ساندویچ پانل سقفی کمتر می شود.

نوع ساندویچ پانل سقفی باید با نوع سازه هماهنگ باشد.

منبع: قیمت ساندویچ پانل

Share