آوای سلامت

سالم‌ترین روغن‌ها برای کاهش درد آرتروز

آرتریت یک فرایند التهابی است و با توجه به این که روغن های سالم غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند، می توانند فرایندهای التهابی و در نتیجه دردهای ناشی از آنها را در بدن کاهش دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، انتخاب روغن هایی که برای سلامت قلب مفید هستند، برای کاهش دردهای آرتروز و آرتریت روماتوئید نیز می توانند مفید باشند.

آرتریت یک فرایند التهابی است و با توجه به این که روغن های سالم غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند، می توانند فرایندهای التهابی و در نتیجه دردهای ناشی از آنها را در بدن کاهش دهند.

روغن زیتون: روغن زیتون حرارت دیده نشده، یک منبع عالی از پلی فنول ها برای مبارزه با التهاب است و آنتی اکسیدان های موجود در آن به حفظ سلامت قلب کمک می کند. از آنجا که هر یک قاشق غذاخوری روغن، ۱۱۹ کالری دارد، در مصرف آن دقت کنید. مصرف روزانه روغن زیتون و افزودن آن به سالاد، نان یا سبزیجات برای فرد مبتلا به آرتریت مفید است.

روغن آووکادو: سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده برای کاهش نشانگرهای التهاب در خون از جمله سطح پروتئین واکنشی سی است. سطح پروتئین واکنشی سی در افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید به شدت افزایش می یابد و آنهم در زمان شعله ور شدن علائم. روغن آووکادو مانند روغن زیتون دارای خواص قدرتمند آنتی اکسیدانی است.

روغن کانولا: بعد از روغن زیتون، روغن کانولا، سالم ترین روغن در میان چربی ها برای مبارزه با التهاب در برخی از انواع آرتریت است. این روغن در برابر نور مقاوم است و تغییرات پراکسیدی آن در مقایسه با روغن‌ های دیگر تقریبا صفر است.

روغن گردو: گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ شناخته شده با نام اسید آلفالینولنیک است. خواص گردو و روغن گردوی تصفیه نشده مشابه است و هردو به کاهش دردهای ناشی از التهاب کمک می کنند و التهاب مفاصل را کاهش می دهند. آنتی اکسیدان های موجود در روغن گردو منجر به مبارزه با رادیکال های آزاد و جلوگیری از آسیب به سلول ها می شود.

روغن سبوس برنج: مصرف این روغن برای کاهش ورم مفاصل توصیه می شود و خواص آنتی اکسیدانی آن کمتر از روغن کانولا و روغن زیتون نیست. روغن سبوس برنج به توازن قند خون کمک می ‌کند. علاوه بر آن که سرشار از مواد مفیدی مانند فسفر و سلنیوم است.

روغن ماهی: برای درمان عارضه التهاب مفصلی نیز مفید است. مصرف بلند مدت از این روغن مفید در کاهش و یا حتی پیشگیری از دردهای ناشی از آرتریت تاثیر دارد. درمان آرتریت با روغن ماهی قطعا بلافاصله پس از مصرف نخواهد بود بلکه ممکن است چندین روز، هفته و یا حتی ماه طول بکشد تا نتایج مثبت آن بروز کند.

Share