امام جمعه اسالم در خطبه‎های نماز جمعه؛

سازندگان وارش از مردم گیلان دلجویی کنند|اهانت به هیچ قوم و فرهنگی در رسانه ملی پذیرفته نیست

خطیب جمعه اسالم با اشاره به حواشی پیش آمده سریال وارش و دلخوری و آزرده خاطر شدن مردم گیلان گفت: اهانت به هیچ قوم و فرهنگی در جامعه و به خصوص در برنامه ها و سریال های رسانه ملی پذیرفته نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی امام جمعه اسالم در خطبه های نماز جمعه این هفته در ادامه مباحث وظایف منتظران در دوران غیبت به بیان آثار و برکات وجودی امام زمان (عج) در دوران غیبت و چگونگی بهره مندی منتظران از برکات وجودی ایشان پرداخت.
وی با گرامیداشت هفته پژوهش تحقیق و مطالعه را بال پرواز علم و دانش دانست و گفت: پژوهش، کاربردی کردن علم و دانسته های بشری جهت ارائه آن به نسل های آینده است و علومی که امروز در اختیار ماست میراث سالها پژوهش و مطالعه عالمان و دانشمندان است که با تحقیق و پژوهش در علوم گوناگون نتیجه آن به دست ما رسیده است.
خطیب جمعه اسالم با گرامیداشت بیست و هفتم آذر و یاد و خاطره شهید آیت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، حوزه و دانشگاه را دو نهاد مبارک و مرکز تولید و توسعه علم و دانش دانست و گفت: این دو نهاد مبارک باید با همفکری و اتحاد، نیازهای علمی و فکری جامعه را تأمین کنند و اجازه ندهند تفکرات باطل غربی غیردینی و غیر ایرانی بر جامعه ما حاکم شود.
باقری با اشاره به برنامه جدید اروپایی ها در بزرگنمایی اینستکس توسط دولت فرانسه، آن را یک فریب جدید جهت وادار کردن ایران به پذیرش آن و تحمیل قراردادهای جدید مانند برجام جهت خالی کردن دست ایران و اعمال فشار بیشتر جهت مانع تراشی در کاهش تعهدات برجامی دانست و گفت: دولت ما باید دقت کند که اروپایی ها نیز مانند آمریکا غیرقابل اعتماد هستند.
امام جمعه اسالم با اشاره به پایان مهلت ثبت نام نامزدهای انتخاباتی مجلس یازدهم و آغاز فصل انتخابات گفت: نظام جمهوری اسلامی بر اساس مردم سالاری دینی یک روش و الگوی جدید در نظام سیاسی جهان است که در اندیشه اسلام ایجاد حکومت، هم یک حق است و هم یک تکلیف که حکومت در آن متکی بر نظر مردم است و مردم با آرای خود نقش مشورتی در انتخاب نمایندگان و دولتمردان خود دارند.
وی تصریح کرد: مردم از هم اکنون با مطالعه در اوضاع و احوال نامزدها و با در نظر گرفتن سوابق و برنامه های پیشنهادی در ایام تبلیغات انتخاباتی و در نظر گرفتن معیارها و شاخص های نمایندگان اصلح و با حضور گسترده در انتخابات حماسه دیگری را در تاریخ انقلاب ما رقم بزنند.
خطیب جمعه اسالم با اشاره به حواشی پیش آمده سریال وارش و دلخوری و آزرده خاطر شدن مردم گیلان گفت: اهانت به هیچ قوم و فرهنگی در جامعه و به خصوص در برنامه ها و سریال های رسانه ملی پذیرفته نیست. مردم گیلان، مردمی با فرهنگ و با سابقه و پیشتاز در عرصه دین و علم و فرهنگ بوده و هستند. سازندگان این سریال باید فرهنگ و عرف مردم گیلان را در نظر می گرفتند و اکنون نیز باید از مردم شریف گیلان دلجویی کنند.
وی اقدام شایسته صدا و سیمای مرکز گیلان در پوشش دادن اعتراضات مردمی به این قضیه و مکاتبات مدیرکل محترم صدا و سیمای استان گیلان در پیگیری و کنترل این قضیه را بسیار موثر دانست و ابراز امیدواری کرد که هر چه زودتر نتیجه مطلوب حاصل شود.

Share