برایان هوک بار دیگر تهدید کرد:

رهبران ایران یا باید مذاکره کنند یا شاهد فروپاشی اقتصاد کشور باشند

هوک در سخنانش در شورای روابط خارجی گفت: «رهبران ایران با جدی‌ترین تصمیمات از دهه هشتاد به این طرف روبه‌رو هستند به طوری که یا باید وارد مذاکرات حقیقی شوند یا شاهد فروپاشی اقتصاد این کشور باشند».

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، برایان هوک رئیس «گروه اقدام ایران» در وزارت امور خارجه آمریکا اظهار داشت که «تحریم‌های اعمال شده توسط دولت آمریکا بر بخش نفت ایران که از ماه مه گذشته اعمال شده، منجر به کاهش صادرات نفت به حدی شده است که ما از زمان جنگ ایران و عراق در دهه هشتاد شاهد آن نبودیم و این به نوبه خود کاهش صادرات روزانه ۲ میلیون بشکه و محرومیت ایران از ۸۰ درصد درآمدهای نفتی را به دنبال داشت».

هوک در سخنانش در شورای روابط خارجی افزود: «رهبران ایران با جدی‌ترین تصمیمات از دهه هشتاد به این طرف روبه‌رو هستند به طوری که یا باید وارد مذاکرات حقیقی شوند یا شاهد فروپاشی اقتصاد این کشور باشند».

او درباره احتمال دست زدن ایران به اقدامی نظامی تأکید کرد که کشورش به ایران اجازه نخواهد داد تا هر اقدام انجام گرفته از سوی خود را حاشا کند و مسئولیت آن را بر عهده خواهد داشت.

به گفته هوک: «تهران در صورت محاسبه اشتباه در مورد قاطعیت ما، مرتکب خطائی فاحش خواهد شد».

رئیس «گروه اقدام ایران» در وزارت خارجه آمریکا در ادامه خاطرنشان کرد: «اگر ایران مبادرت به حمله علیه ما کند، با پاسخ نظامی ما مواجه خواهد شد، ما خواهان جنگی تازه در خاورمیانه نیستیم، اما توانایی‌های رزمی خود را با ۱۴۰۰۰ سرباز آمریکایی تقویت کرده و همچنین فعالیت‌های اطلاعاتی خود را ارتقاء داده و می‌دانیم که بسیاری از عملیاتی را که ایران از ماه مه در صدد اجرائی کردنشان بود، متوقف کرده و شکست داده‌ایم».

Share