در جلسه شورای شهر مطرح شد؛

رسانه ملی به رسانه میلی تبدیل‌ شده است|مدیران صداوسیما موجب آرامش شهروندان شوند

رسانه ملی به‌جای ایجاد اتحاد در کشور، با ساخت برخی از سریال‌های توهین‌آمیز موجبات ناراحتی بخشی از مردم را فراهم می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رضا رسولی یکی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی برای رودخانه‌های رشت با تعامل ما بین شورا، شهرداری و دیگر دستگاه‌های متولی در حال انجام است، اظهار کرد: اخیراً نگرانی‌های زیادی در بین شهروندان رشت پیرامون پخش یک سریال تلویزیونی مشاهده می‌شود و در جریان پخش این سریال به مردم گیلان توهین شده است.

 رسولی با بیان اینکه در این سریال شاهد توهین به مردم رشت هستیم، افزود: مردم گیلان بالأخص رشت در تمامی ادوار وفادار و متعهد به نظام بوده‌اند و انتظار می‌رود پیرامون پخش این سریال از سوی شورای شهر رشت واکنشی مناسب انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه در گیلان مباحث افتخارآمیز فراوانی برای ساخت فیلم و سریال وجود دارد، تصریح کرد: گیلان در نهضت جنگل، دوران مشروطه و غیره نقش بسیار مهمی ایفا کرده است و انتظار داریم مدیران صداوسیمای گیلان نسبت به این نگرانی به‌حق مردم واکنش نشان داده و موجبات آرامش آلام شهروندان شوند.

رسانه ملی به رسانه میلی تبدیل‌ شده است

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سال‌هاست رسانه ملی به رسانه میلی تبدیل‌ شده، اظهار کرد: رسانه ملی به‌جای ایجاد اتحاد در کشور، با ساخت برخی از سریال‌های توهین‌آمیز موجبات ناراحتی بخشی از مردم را فراهم می‌کند.

بهراد ذاکری با تأکید بر اینکه شورای شهر رشت نسبت به پخش این سریال توهین‌آمیز با صداوسیما مکاتبه کند، افزود: باید از ادامه پخش این سریال جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه در کمیسیون ماده صد شاهد مراجعات فراوان شهروندان هستیم، تصریح کرد: ممکن است برخی از تصمیم‌گیری‌ها در کمیسیون ماده صد متفاوت باشد و باید آرای کمیسیون ماده صد بدون ذکر نام متخلف به اطلاع مردم رسانده شود و این امر به شفاف‌سازی کمک کرده و آرای کمیسیون وحدت رویه بیشتری پیدا می‌کند.

با موافقت اعضای شورای شهر رشت مصوب شد پس‌ از این آرای کمیسیون ماده صد بدون ذکر نام متخلف باهدف شفاف‌سازی و وحدت رویه در کمیسیون‌ها به اطلاع مردم رسانده شود.

گفتنی است پخش سریال وارش از شبکه سوم سیما اعتراضات گسترده گیلانی‌ها را موجب شده است.

Share