وزیر آموزش و پرورش تشریح کرد:

رتبه‌بندی فرهنگیانِ با بیش از دو سال سابقه کار | افزایش ۲۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومانی دریافتیِ معلمان

حاجی میرزایی با اشاره به تصویب طرح رتبه‌بندی معلمان در هیأت وزیران، اعلام کرد که کلیه فرهنگیان با بیش از دو سال سابقه کار، بر اساس صلاحیت های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای در رتبه‌های یک تا پنج قرار می‌گیرند و به تناسب و رتبه‌های پنج‌گانه از مزایایی برخوردار خواهند شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی جزئیات طرح تصویب طرح رتبه‌بندی معلمان در جلسه یکشنبه (۳ آذر) هیأت وزیران را تشریح کرد و گفت: خوشبختانه بر اساس وعده رئیس‌جمهور و بنده در زمان رای اعتماد در مجلس طرح رتبه‌بندی معلمان امشب در هیأت وزیران تصویب شد.

وی افزود: مشمولان طرح رتبه‌بندی معلمان مربوط به کلیه فرهنگیان با بیش از دو سال سابقه کار در آموزش و پرورش است و بر اساس صلاحیت‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای در رتبه‌های یک تا پنج قرار گرفته و به تناسب رتبه‌های پنجگانه از مزایایی برخوردار خواهند شد.

وزیر آموزش و پرورش درباره سقف و کف دریافتی فرهنگیان از طرح رتبه‌بندی اظهار کرد: معلمان متناسب با حقوق و رتبه‌های مشخص شده از مزایای مالی برخوردار می‌شوند که از ۲۰۰ تا حدود ۶۵۰ تا ۷۰۰ هزار تومان خواهد بود.

حاجی میرزایی در پاسخ به اینکه “آیا برآوردی از تعداد دقیق مشمولان طرح رتبه‌بندی دارید؟” گفت: تعداد کمی از همکاران ما هستند که کمتر از دو سال سابقه دارند. بنابراین غالب معلمان ما از این حق برخوردار می‌شوند.

وی درباره زمان اجرا و واریز مابه‌التفاوت‌هایی که از مهرماه تا زمان اجرای طرح به وجود می‌آید نیز گفت: عملیات مربوط به تعیین رتبه به محض ابلاغ آیین‌نامه آغاز خواهد شد. باید گروه‌هایی تشکیل و افراد بر اساس صلاحیت‌ها سنجیده شده و در رتبه‌ها قرار بگیرند. به محض آنکه رتبه‌ها تعیین شد، محاسبات مربوط به رتبه‌بندی از اول مهرماه انجام و لحاظ خواهد شد.

Share