پس از چند ساعت بازداشت در آبان ماه؛

رئیس جمعیت هلال احمر استعفا داد

رییس روابط عمومی جمعیت هلال احمر از استعفای دکتر پیوندی رییس این جمعیت خبر داد و آن را تائید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در پی رسانه ای شدن استعفای علی اصغر پیوندی از ریاست جمعیت هلال احمر ایران، اسماعیل رمضانی مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر در توییتی ضمن تایید این خبر افزوده است که رییس جمعیت هلال احمر برای حفظ سرمایه اجتماعی این نهاد و ایجاد فضایی مناسب تر برای کار موثر  استعفای خود را به رییس جمهور تقدیم کرده است، در صورت پذیرش ایشان ادامه مسیر قانونی از سوی شورای عالی هلال احمر دنبال خوامد شد.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، پیوندی روز ۱۱ آبان به دلیل یک پرونده مربوط به دوره ریاستش در دانشگاه شهید بهشتی، بازداشت و پس از چند ساعت با وثیقه سه میلیارد تومانی آزاد شد.

علاوه بر این، در ماه‌های گذشته محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس، اتهاماتی را متوجه علی‌اصغر پیوندی کرده است.

صادقی اوایل فروردین ۹۸ با اشاره به مشکلات سیل گلستان نوشت که اگر رئیس جمعیت هلال احمر «مراقب فساد در حوزه کاری خود بود»، آمادگی بیشتری داشت.

او از «فساد و اختلاس در بیمارستان ایرانیان دوبی، ساختمان طالقانی، پروژه مهاباد و پروژه زمین ازگل» به عنوان «نمونه‌های نگران‌کننده» نام برده بود.

روز ۲۳ آبان همزمان با استفعای پیوندی از سازمان نظام پزشکی، فایل ویدئوی سخنرانی محمود صادقی منتشر شد که در آن به فساد پیوندی اشاره داشت و خطاب به حسن روحانی می‌گفت: «مفاسد زیادی در هلال احمر از مدیریت قبلی و مدیریت فعلی کشف شده و اتفاقا محرز شده و هیچ تردیدی درباره آن وجود ندارد.»

به گفته این نماینده مجلس، بازرسی ریاست‌ جمهوری، سازمان بازرسی کل کشور، مجلس، شورای عالی هلال احمر و نماینده رهبر در هلال احمر در این موضوع ورود کردند «و مشخص شد که آقای رئیس آلوده فساد است، اما آقای روحانی او را نگه داشته است».

برخی رسانه‌ها علت مقاومت روحانی را نسبت فامیلی پیوندی با رئیس‌ جمهور اعلام کرده‌اند.

با این حال او گفته است اهل سرخه سمنان است و همشهری حسن روحانی است، ولی نسبت فامیلی با رئیس‌ جمهور ندارد.

Share