امام جمعه آستارا در خطبه‎های نماز جمعه؛

داوطلبان مجلس به یکدیگر توهین نکنند | فشار برای استعفای دولت سرپیچی از فرمایش رهبری است

حافظ‌نیا بدون دولت‌سازی را کار دشمن در داخل و خارج کشور دانست و بیان کرد: فشار برای استعفای دولت سرپیچی از فرمایش مقام عظمای ولایت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا به امامت حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌نیا برگزار شد.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه اول وی با اشاره به اهمیت خواندن نماز به جماعت و در مسجد گفت: ارتباط جمعی از زیبایی‌های وحدت مومنان بوده و شرکت در مساجد برای برپایی نماز از مسائل مهم است.

حافظ نیا مسجد را از پاک ترین مکان ها دانست و گفت: الزام به پاکیزگی هم در ظاهر و هم در باطن باعث طهارت مومنان شده و این از زیبایی‌های نماز خواندن است.

وی، اعتدال، آرام روحی و روانی و اعتقاد متعال را از آثار نمازگزاری دانست و تصریح کرد: ذکر خدا آرام بخش قلب‌ها است و با نگاه به چهره روحانی و آرام امام خمینی (ره) این آرامش را کاملا احساس کرده و درک می‌کنیم.

خطیب جمعه آستارا، نماز را محور اصلاح جوامع بشری دانست و بیان کرد: جامعه‎ای که دیندار و نماز خوان نباشد، دشمنی، مشکلات و ناهنجاری‌ها در آن جامعه افزایش پیدا می‌کند.

حافظ نیا در ابتدای خطبه دوم با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در رابطه با تقوا گفت: ما مجاز به پرداختن هر شایعه در فضای مجازی نیستیم و باید خداوند را در همه امور مورد توجه قرار دهیم.

امام جمعه آستارا خداترسی را از مهم‌ترین ویژگی های مومنان دانست و بیان کرد: داوطلبان مجلس باید آبروی افراد را حفظ کرده و خطاب به یکدیگر توهین و افترا انجام ندهند.

حافظ نیا با اشاره به احساس تکلیف بی مهابای داوطلبان مجلس شورای اسلامی در آستارا گفت: همه باید طبق فرمایش حضرت آقا بی مهابا ثبت نام نکرده و به شایستگی های خود توجه داشته باشند، هیئت اجرایی نیز باید با تحقیق و تفحص افرادی را تایید کنند که حقیقتاً لیاقت نشستن بر روی کرسی مجلس را داشته باشند.

وی فشار بر شورای نگهبان را توطئه دشمن دانست و گفت: هیئت های اجرایی باید با دقت عملکرد داوطلبان را بررسی و شورای نگهبان را در این گونه مسائل یاری دهند.

حافظ‌نیا بدون دولت‌سازی را کار دشمن در داخل و خارج کشور دانست و بیان کرد: فشار برای استعفای دولت سرپیچی از فرمایش مقام عظمای ولایت است. ایران، عراق و لبنان نیست و دولت پشتیبانی مقام معظم رهبری و مردم را به همراه خود دارد.

امام جمعه آستارا با اشاره به لزوم رعایت حدود شرعی در جشنهای شب یلدا گفت: نیروی انتظامی و متولیان امر باید با نظارت دقیق به این مسائل رسیدگی کنند.

Share