استاندار گیلان در همایش روز جهانی داوطلب مطرح کرد؛

جمعیت هلال احمر یکی از کانون‌های امیدآفرینی و اعتماد در کشور است

نماینده عالی دولت در استان گیلان گفت: جمعیت هلال احمر یکی از کانون‌های امیدآفرینی و اعتماد در کشور و از بزرگترین ظرفیت‌های خدمت‌رسانی به مردم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ارسلان زارع روز چهارشنبه در همایش روز جهانی داوطلب با اشاره به شعار امسال این روز با عنوان «برای آینده‌ای فراگیر داوطلب شو» اظهار داشت: با همت جمعیت هلال احمر استان بالغ بر ۱۱ هزار نفر عضو هستند که انشاء الله تا پایان سال آینده این تعداد به ۱۵ هزار نفر برسد و برای تحقق این هدف، تلاش خواهیم کرد(گزارش تصویری).

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر برای عموم جامعه ، نماد آرامش است افزود: مردم در هر نقطه کشور و جاده‌ها که هلال احمر را می‌بینند، آرامش می گیرند چراکه احساس می‌کنند عده‌ای برای نجات آنان و دیگران حضور دارند و هیچ لذتی ارزشمندتر از نجات جان یک انسان نیست.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر یکی از کانون‌های امیدآفرینی و اعتماد در کشور و از بزرگترین ظرفیت‌های خدمت‌رسانی به مردم است، گفت: اعتماد مهمترین سرمایه‌ اجتماعی این سازمان بزرگ مردم نهاد در کشور است که نمونه‌های آن مانند کمک رسانی در سیل امسال، به هموطنان بود که در استان گیلان بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال کمک‌های نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری شد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه هلال احمر همواره برای مردم، پیام‌آور امید و مهربانی است، ادامه داد: فعالیت‌های داوطلبانه با میل و اراده و به صورت خودجوش صورت می‌گیرد که می‌تواند نقش موثری در تقویت و افزایش اعتماد و همکاری بیشتر به خصوص نیکوکاران و خیرین بوجود آورد.

وی با اشاره به اینکه حلقه اتصال میان نیکوکاران و نیازمندان داوطلبان هستند، گفت: در این میان زمینه همکاری و مشارکت‌های خیران و نیکوکاران در تأمین امکانات، تجهیزات، زیرساخت‌ها ، برنامه‌ها و اهداف جمعیت هلال احمر می‌تواند مفید و مؤثر باشد.

دکتر زارع هلال احمر را سرمایه های اجتماعی هر جامعه دانست و تصریح کرد: این مجموعه از سطح بالای اعتماد عمومی در میان آحاد مختلف جامعه برخوردار است و در این مسیر دولت تدبیر و امید با وجود همه محدودیت‌ها، در راستای تجهیز این سازمان به اورژانس هوایی و تجهیز پایگاه‌های جاده‌ای حمایت‌های خوبی انجام داده است.

وی با اشاره به حادثه‌خیز بودن استان گیلان اظهار داشت: هلال احمر در مواقع سختی و مشکلات مردم، چشم امید آنان بوده و این مجموعه به ویژه داوطلبان در همه صحنه‌ها به صورت فعال نقش‌آفرینی می‌کنند و پشتوانه خوبی برای مردم و وسیله نجات برای انسان‌ها هستند  که این همراهی و آمادگی می‌بایست مستمر باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان ارتقاء آگاهی های نسل آینده از طریق آموزش و توانمندسازی در زمینه مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های اجتماع محور به ویژه مدیریت بحران را امری ضروری و مهم دانست و افزود:  بخش داوطلبان جمعیت هلال احمر به خوبی در حال تقویت است و شعار امسال روز جهانی داوطلب «برای آینده‌ای فراگیر، داوطلب شو» نیز بر همین مبناست.

استاندار گیلان با بیان اینکه هلال‌احمر ظرفیت‌های زیادی در حوزه توانمندسازی دارد افزود: همه گروه‌های داوطلب از جمله جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی می‌توانند با هم‌افزایی در مدیریت بحران، در تسکین آلام بشری و انجام فعالیت‌های بشردوستانه نیز نقش‌های مؤثری ایفا کنند.

گفتنی است در پایان این همایش از ۲۴ داوطلب منتخب گیلان تقدیر شد. همچنین بازارچه نیکوکاری با نام چتر مهربانی که با همت داوطلبان سرپرست خانوار دایر شده و عواید فروش آن به دانش آموزان کم بضاعت تعلق می گیرد؛ با حضور دکتر زارع نماینده عالی دولت در استان، افتتاح شد.

در این همایش استاندار گیلان علاوه بر عضویت داوطلبانه در جمعیت هلال احمر، لباس خدمت‌رسانی و صلح و دوستی جمعیت را بر تن کرد.

Share