مدیرعامل آبفای گیلان خبر داد:

جمعیت تحت پوشش فاضلاب استان گیلان به ۷۳ درصد می‌رسد

سید محسن حسینی، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه جمعیت تحت پوشش آب شرب به ۹۹.۹۷ درصد و جمعیت تحت پوشش فاضلاب استان به ۷۳ درصد خواهد رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، طی مراسمی با حضور استاندار گیلان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، شهردار و اعضاء شورای اسلامی شهر رشت و همچنین سازمانهای مردم نهاد، عملیات اجرایی خط انتقال فاضلاب جنوب شهر رشت با استفاده از اعتبارات تبصره ۳ آغاز شد.

در این مراسم سید محسن حسینی، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با قدردانی از حضور مدیران و مسئولان استانی در سخنانی بیان داشت: در حال حاضر ۹۹.۹۳ درصد جمعیت استان تحت پوشش آب شرب و ۶۹.۹ درصد جمعیت استان تحت پوشش شبکه جمع آوری فاضلاب هستند و تا پایان برنامه پنجم توسعه جمعیت تحت پوشش آب شرب به ۹۹.۹۷ درصد و جمعیت تحت پوشش فاضلاب استان به ۷۳ درصد خواهد رسید.

حسینی با تأکید بر اجرای ۸ طرح آبرسانی مشترک با شرکت آب منطقه ای گیلان تصریح کرد: با اجرای این طرح ها ۱۱۷ هزار نفر به عنوان مشترک جدید تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب شهری قرار خواهند گرفت که منجر به افزایش کیفیت آب در اکثر شهرستانها خواهد شد.

وی افزود: در اجرای طرحهای فاضلاب نیز تلاش داریم با جمع آوری و هدایت فاضلاب به تصفیه خانه های فاضلاب استان به کاهش آلودگی محیط زیست کمک نمائیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با قدردانی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت در تصویب تبصره ۳ خاطرنشان کرد: از محل این مصوبه ۳ پروژه معرفی و تا دهه فجر افتتاح خواهد شد که خط انتقال فاضلاب جنوبی شهر رشت مهم ترین آنها بوده است.

حسینی با اشاره به لوله گذاری ۵.۶ کیلومتری در پروژه فوق تصریح کرد: با اجرای این پروژه ۳۶۰۰ مترمکعب فاضلاب جمع آوری و به تصفیه خانه هدایت می شود و همچنین علاوه بر احداث ایستگاههای پمپاژ و خط انتقال تحت فشار، ۱۲۵۰۰ متر مکعب فاضلاب از بستر رودخانه جمع آوری خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه با اجرای خط انتقال فاضلاب شهر رشت، پساب حاصل از تصفیه فاضلاب وارد رودخانه زرجوب خواهد شد، گفت: این موضوع به خودپالایی رودخانه و احیاء آن نیز کمک خواهد نمود و احداث و راه اندازی تصفیه خانه های دیگری نیز در برنامه های کاری این شرکت وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با اشاره به اجرای برنامه پویش #هر هفته_ الف_ ب_ ایران در وزارت نیرو تأکید داشت: ۲۲۷ پروژه به ارزش سرمایه گذاری ۳۳ هزار میلیارد تومان در ۳۱ استان با هدف توسعه در کشور و ارتقاء خدمات در حال اجراست که امیدواریم پروژه های آب و فاضلاب گیلان نیز در قالب این پویش قرار گیرند.

Share