معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد رشت تأکید کرد:

تمام گروه‌های دانشگاهی درگیر بحث عفاف و حجاب هستند | کیفی‌سازی و تولید محتوا توسط ۱۵ کانون

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد رشت با اشاره به تعداد کانون‌های فرهنگی در دانشگاه آزاد رشت گفت: در این دانشگاه ۱۵ کانون فرهنگی وجود دارد که در مسائل فرهنگی، کیفی سازی و تولید محتوا در این حوزه تلاش می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاسم قاسمی در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی رشت با بیان اینکه رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه فرهنگی دچار تغییر شده، اظهار کرد: بعد از روی کار آمدن رئیس جدید، دانشگاه آزاد دچار تغییر روند در حوزه فرهنگی شده و سعی بر این است با برگزاری برنامه‌های مختلف به مقوله‌های مختلف فرهنگی بپردازیم.

وی با اشاره به تعداد کانون‌های فرهنگی در دانشگاه آزاد رشت گفت: در این دانشگاه ۱۵ کانون فرهنگی وجود دارد که در مسائل فرهنگی، کیفی سازی و تولید محتوا در این حوزه تلاش می‌کنند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد واحد رشت با اذعان به اینکه رویکرد جدید دانشگاه آزاد اعتماد به دانشجو در حوزه فرهنگی است، تصریح کرد: ما باید به دانشجو در عرصه‌های مختلف اعتماد کنیم و بر همین اساس مسائل فرهنگی را به دانشجویان سپرده و دانشگاه ناظر است و در مواقع لزوم از دانشجویان حمایت لازم‌ را می‌کند.

قاسمی با تأکید بر نقش مؤثر دانشگاه آزاد واحد رشت در ایفای نقش در جامعه افزود: این واحد ۱۴ هزار دانشجو دارد که اگر از ظرفیت‌های آنان استفاده شود می‌توانند در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بسیار تأثیرگذار باشند.

وی با اشاره به تعداد نشریات دانشجویی در واحد رشت بیان کرد: ۱۵ نشریه دانشجویی در این دانشگاه وجود دارد که مدیر مسؤولین آن از دانشجویان انتخاب‌شده و سعی کردند به‌صورت حرفه‌ای و به‌دوراز کپی‌برداری عمل کنند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد واحد رشت با بیان اینکه تمام گروه‌های دانشگاهی درگیر بحث عفاف و حجاب هستند، گفت: یک آئین‌نامه را در حوزه فرهنگی تدوین کرده و در حوزه عفاف و حجاب به‌صورت خوب و به‌دوراز هیاهو عمل کرده و در تمام گروه‌های دانشگاهی به این امر توجه شده است.

قاسمی تحصیل بی‌دغدغه را حق دانشجو دانست و خاطرنشان کرد: هیچ دانشجویی حق ندارد به علت مشکلات مالی و شهریه از تحصیل بازبماند و به همین دلیل، مجوزهای لازم از نهادهای مربوطه گرفته‌شده و صندوق رفاه دانشجویی کمک بسیار زیادی در این عرصه کرده است.

وی با اشاره به اهداف تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: هدف از تأسیس این دانشگاه توجه به انقلاب و پیشبرد اهداف و تحقق انقلاب فرهنگی بوده زیرا تحقق انقلاب فرهنگی بدون داشتن زیرساخت میسر نیست.

Share