رضی، رییس دانشگاه گیلان به مناسبت روز دانشجو مطرح کرد:

تشکل های دانشجویی به دنبال عدالت خواهی هستند

رئیس دانشگاه گیلان با بیان این که مطالبه گری دانشجویان در سال های اخیر واقع گرایانه شده گفت: بعد از انقلاب تشکل های دانشجویی به دنبال عدالت خواهی و توسعه کشور هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، احمد رضی به مناسبت روز دانشجو در جمع تشکل های دانشجویی گیلان اظهار داشت: دانشجویان در سال های اخیر علاوه بر این که پویا بوده و فعالیت های شادابی در دانشگاه ها دارند، با نیم نگاهی از گذشته از آن درس می گیرند.

وی افزود: نگاه واقع گرایانه دانشجویان موجب شده تا مسئله محور و با ارائه ایده ها و راه حل هایی برای حل مشکلات، حاشیه را جایگزین متن نکنند و با نگاهی خیرخواهانه سعی در رفع معضلات داشته باشند.

رئیس دانشگاه گیلان با بیان این که ویژگی مطالبه واقع گرایانه، غلبه عقلانیت بر شور و احساسات است، خاطر نشان کرد: جوانان همیشه اهل شور و هیجان هستند، غلبه عقلانیت و نیم نگاه به گذشته نشانه همین ویژگی است.

وی در ادامه سخنانش با تبریک روز دانشجو و گرامیداشت یاد و خاطره سه دانشجو (مصطفی بزرگ‌نیا ، احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی) با بیان این که به احترام خون این دانشجویان ۱۶ آذر روز دانشجو نام گرفته، اضافه کرد: ۱۶ آذر نقطه عطفی در مبارزات استکبار ستیزانه قشر روشن فکر ایران شد.

رضی ادامه داد: ۱۶ آذر یادآور حماسه بزرگ در دانشگاه تهران و شهدای بزرگواری است که خواستند با آرمان های دانشجویی، عدالت خواهی و ظلم ستیزی در دانشگاه های انقلاب وجود داشته باشد.

همایش تشکل های دانشجویی امروز (شنبه) به مناسبت روز دانشجو با حضور آیت الله رسول فلاحتی امام جمعه رشت و نماینده ولی فقیه در گیلان در مصلی رشت برگزار شد.

در این مراسم هر یک از نمایندگان تشکل های دانشجویی استان گیلان به بیان مشکلات و خواسته ها پرداختند.

انتقاد از دخالت برخی از نهادهای امنیتی در داخل دانشگاه ها، ارزش قائل شدن برای تشکل های دانشجویی، رسیدگی به ازدواج جوانان، نظارت دقیق به صلاحیت نامزدهای نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، توجه به مشکلات محیط زیست، رسیدگی به معیشت کارمندان، کارگران و کشاورزان از جمله مهمترین مطالب ارائه شده از سوی نمایندگان تشکل های دانشحویی در این مراسم بود.

۱۶ آذر  در ایران به یاد سه دانشجو (مصطفی بزرگ‌نیا ، احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی) که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهوری وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با انگلیس، در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ (حدود چهار ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد همان سال) در دانشگاه تهران شهید شدند، روز دانشجو نامگذاری شده است.

افزون بر ۱۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه های استان گیلان تحصیل می کنند.

Share