امیر پوردستان در رشت مطرح کرد:

تسلط دشمن از طریق شبکه‌های اجتماعی بر افکار عمومی جامعه

فرمانده مرکز مطالعات راهبردی ارتش شبکه‌های اجتماعی، ماهواره و عوامل نفوذی را ابزارهای دشمن برای ضربه به انقلاب دانست وگفت: دشمن از طریق شبکه‌های اجتماعی بر افکار عمومی جامعه مسلط می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، امیر احمدرضا پوردستان شامگاه پنجشنبه در یادواره شهدای بسیجی کشور و شهدای حوزه مقاومت بسیج امام خمینی (ره) پنج شهری سپاه ناحیه مرکزی رشت در مسجد امام جواد (ع) با بیان اینکه روح بزرگ سبب می شود انسان برای حفظ دین اسلام جان خود را به خطر اندازد، اظهار کرد: داشتن روح بزرگ منجر به پیروزی انسان در مقابل سختی‌ها می‌شود.

فرمانده مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به شهدای هشت سال دفاع مقدس و هجمه‌های دشمنان خارجی و داخلی کشور، گفت: استقلال و امنیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مدیون خون پاک شهدا هستیم.

وی با اشاره به اینکه ایران تا پیش از انقلاب اسلامی مستعمره آمریکا بود، گفت: کنترل مسیر انرژی از طریق تنگه هرمز مهم‌ترین مزیت کشور ما برای آمریکا بود که پیروزی انقلاب اسلامی دست مستکبران را از منافع کشور کوتاه کرد.

تقویت ادبیات شهادت و مقاومت در کشورهای همسایه دستاورد انقلاب

امیر پوردستان از پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷ بعنوان شوکی سیاسی برای آمریکا یاد کرد و افزود: مشکل اصلی آمریکایی‌ها با انقلاب اسلامی،  ایجاد و تقویت ادبیات شهادت و مقاومت در ایران و کشورهای منطقه بود.

فرمانده مرکز مطالعات راهبردی ارتش با اشاره به دسیسه‌های دشمن بعد از انقلاب، گفت: دشمنان بعد از انقلاب ابتدا ما را تحریم و سپس بمب گذاری و ترور به راه انداختند و زمانی که به نتیجه نرسیدند ناامنی را در استان‌های مرزی آغاز و سرانجام در سال ۵۹ جنگ علیه ایران را آغاز کردند که ملت ایران با روح بزرگ الهی توانستند دشمنان را در طول این چهل سال ناکام بگذارند.

جنگ اقتصادی شیوه نوین حمله آمریکا به ایران 

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی با شیوه جدیدی از تهدیدات روبرو است، ادامه داد: برای این گونه از تهدیدات باید تمام مردم به میدان بیایند زیرا امروز آمریکایی‌ها شیوه جنگ خود را تغییر داده‌اند و جنگ اقتصادی، شیوه جدید آنهابرای ضربه زدن به انقلاب است.

فرمانده مرکز مطالعات راهبردی ارتش در ادامه با اشاره به شیوه مبارزه با آمریکا، افزود: برای مبارزه با آمریکا باید دلار را از چرخه اقتصادی کشور حذف کرد و این اقدامی است که دو کشور چین و روسیه در حال انجام هستند.

امیر پوردستان با بیان اینکه دشمنان عملیات جنگ روانی را در اولویت کارهای خود قرار داده‌اند، گفت: دشمن با بزرگ‌نمایی توانمندی‌های خود درصدد این است تا کشورهای دیگر را بترسانند و توانمندی‌های کشور هدف را نیز زیر سوال ببرند.

بصیرت راه عبور از فتنه انگیزی دشمن 

وی تخریب ارزش‌های دینی، فرهنگ شهادت، ایمان و حجاب از جمله نقشه‌های دشمن عنوان کرد و افزود: فتنه انگیزی از دیگر نقشه‌های دشمن است و ما برای عبور از فتنه باید بصیرت داشته باشیم. بارها مقام معظم رهبری بر این موضوع تاکید کرده‌اند و به همین دلیل برای عبور از فتنه‌های دشمن باید گوش به فرمان رهبری باشیم.

فرمانده مرکز مطالعات راهبردی ارتش با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی، ماهواره و عوامل نفوذی در کشور از جمله ابزارهای دشمن برای ضربه زدن به انقلاب است، گفت: در جنگ‌های شناختی دشمن بر فکر و ذهن نفرات مسلط می شود و دشمنان ما امروز از طریق شبکه‌های اجتماعی بر ذهن و فکر افراد مسلط می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه نیروهای مسلح وظیفه حفظ و ارتقای آمادگی عملیاتی دارند، بیان کرد: نیروهای مسلح متناسب با تهدیدات، ظرفیت عملیاتی را در خود زمینه‌سازی می کنند تا در دشمن ایجاد بازدارندگی کنند و این بازدارندگی امروز با اتکا بر جوانان این مرز و بوم محقق شده است.

امیر پوردستان با اشاره به حادثه سرنگون کردن پهپاد آمریکایی در خلیج فارس، بیان کرد: در زمان سرنگونی پهپاد آمریکایی‌ را در خلیج فارس، دشمن جرات کوچک‌ترین حرکتی را نداشت زیرا می دانست که ما در زمینه امنیت ملی با کسی شوخی نداریم و با پاسخ کوبنده ما روبرو خواهند شد.

Share