رئیس کل دادگستری گیلان:

ترک فعل برخی از مدیران یکی از مشکلات جامعه است | مدعی‌العموم حق مردم را بستاند

رئیس‌کل دادگستری گیلان ترک فعل برخی از مدیران را یکی از مشکلات جامعه دانست و گفت: این ترک فعل‌ها حقوق بیت‌المال را تضییع کرده و موجب وارد شدن خسارات زیادی به مردم شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی،‌ امروز در آیین معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان، نهج‌البلاغه را میراثی ماندگار برای همه زمان‌ها و نسل‌ها دانست و اظهار کرد: قضات باید توصیه‌های امیرالمومنین علی(ع) به مالک اشتر را سرلوحه خود قرار دهند.

وی با تاکید بر لزوم انتخاب بهترین و شایسته‌ترین افراد کشور برای امر قضاوت، گفت: قاضی باید در کنار دانش و آگاهی مجموعه‌ای از فضائل را دارا باشد و یکی از این فضیلت‌ها صبر و بردباری است.

رئیس‌کل دادگستری گیلان با بیان اینکه قاضی باید صبورترین و پرتحمل‌ترین فرد باشد، تصریح کرد: قاضی همواره با حجمی از سختی‌ها و فشارها و مشکلات مواجه می‌شود و لذا نباید ناصبوری کند و واکنش سریع نشان دهد.

خلیلی با اشاره به جایگاه صبر در آیات قرآن و آموزه‌های دینی، افزود: واجبات دینی همچون نماز و حج و جهاد و امر به معروف و نهی از منکر نیازمند ظرفیت نیست، اما انسان باید ظرفیت صبر را داشته باشد. لازمه صبر و بردباری آگاهی و شناخت و اطلاعات است و انسان به میزان وسعت آگاهی و اطلاعات خود صبوری می‌کند.

وی با بیان اینکه آگاهی و اطلاعات وابستگی و پیوستگی با صبر دارد، اضافه کرد: قاضی نباید شتاب‌زده تصمیم بگیرد و عمل کند و لذا باید آگاهش و شناخت و اطلاعات خود را افزایش دهد تا ظرفیت صبر را پیدا کند.

این مقام قضایی ترک فعل برخی از مدیران را یکی از مشکلات جامعه دانست و یادآور شد: این ترک فعل‌ها حقوق بیت‌المال را تضییع کرده و موجب وارد شدن خسارات زیادی به مردم شده است لذا دادستان به عنوان مدعی‌العموم از ناحیه مردم باید به سراغ ترک فعل‌ها و فعل‌های خلاف برود و حق مردم را بستاند.

Share