دادستان کل کشور تاکید کرد؛

تا اطلاع ثانوی اجازه اجرای طرح رسوب‌زدایی تالاب انزلی را نمی‌دهیم

دادستان کل کشور با اشاره به برنامه ریزی دشمن برای ایجاد ناامنی در کشور، گفت: در اتفاقات اخیر مردم هوشیارانه صف خود را از آشوبگران جدا کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام محمدجعفر منتظری ظهر چهارشنبه در آیین معارفه و تکریم دادستان عمومی و انقلاب استان گیلان در سالن اجتماعات دادگستری گیلان با اشاره به اغتشاشات اخیر، اظهار کرد: در حوادث اخیر عده‌ای جاهل و مزدور با برنامه‌ سازمان‌دهی شده توسط دشمن و در رأس آن آمریکا امنیت کشور را خدشه دار کردند.

وی افزود: ملت ایران با هوشیاری و به موقع به رغم داشتن اعتراض نسبت به گرانی بنزین صف خود را عزتمندانه از اراذل جدا کردند و از ارزش‌های ملی، دینی، سیاسی و به ویژه ولایت دفاع کردند.

لزوم همراهی مردم با دستگاه‌ها در راستای صیانت از امنیت کشور

دادستان کل کشور با بیان اینکه در استان‌ گیلان با تدبیر مسئولان اجرایی و امنیتی حادثه‌ای رخ نداد، بیان کرد: مردم در طول ۴۰ سال انقلاب ثابت کردند در هر شرایطی دست از آرمان‌های امام راحل و رهبری برنمی‌دارند هرچند دشمن از منافذ مختلف ورود می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت امنیت بعنوان نعمتی بزرگ در هر جامعه، گفت: امنیت جامعه از جمله مولفه‌هایی است که سبب توسعه عرصه‌های مختلف اعم از علمی، سیاسی و فرهنگی و اجتماعی را فراهم می کند.

حجت الاسلام منتظری ادامه داد: علاوه بر وزارت اطلاعات، دستگاه نظامی و قضایی در مراتب مختلف مسئول امنیت در جامعه هستند ولی آحاد مردم نیز در ایجاد، حفظ و صیانت از این امنیت باید این دستگاه‌ها را همراهی کنند.

سعه صدر و مردم‌داری لازمه کار دستگاه قضا

وی با بیان اینکه دشمن در اتاق فکر و با برنامه دقیق طراح اصلی ایجاد ناامنی در کشور است و از هر اتفاق داخلی استفاده کرده و بدنبال رسیدن به اهداف خود برای ضربه به نظام اسلامی است، افزود: اطلاعات شهروندان در حوادث و اغتشاشات برای کشف مجرمانی که در جامعه ایجاد ناامنی می کنند بسیار اهمیت دارد و منجر به افزایش ضریب امنیت جامعه می شود.

منتظری با تأکید بر اینکه وظایف دادستان به لحاظ مدعی العموم بودن در نظام جمهوری اسلامی بسیار خطیر و حساس است، گفت: مسئولیت ها برای هیچکس دائمی نیست و دادستان استان گیلان باید با برنامه ریزی دقیق وظیفه خود را به نحوی انجام دهد که کارنامه قابل قبولی در پایان دوره خدمت خود داشته باشد.

دادستان کل کشور شناسایی راه اعتدال با توجه به شرایط، برنامه ریزی و حرکت با تدبیر را از جمله خصوصیت موفقیت مدیران عنوان کرد و ادامه داد: اولین شرط موفقیت مدیران شناسایی ظرفیت و برنامه ریزی دقیق بر اساس داشته های خود و ایجاد نقطه هدف است.

وی در ادامه بر لزوم دوری از افراط و تفریط تأکید و بیان کرد: لازمه کار دستگاه قضا سعه صدر، مردم داری و تکریم ارباب رجوع است، هرچند فرد مراجعه کننده مجرم باشد.

حجت الاسلام منتظری با اشاره به نظارت مستمر و ایجاد کمیته‌ای برای نظارت بر دادستانی مرکز استان، دادسرا و دادگاه‌های بخش مرکز و شهرستان‌ها، افزود: یکی از مهمترین و ارزشمندترین خدماتی که دادستان بعنوان مدعی العموم به شهروندان ارائه می دهد صیانت و حفظ حقوق عامه است.

تا اطلاع ثانوی اجازه اجرای طرح رسوب زدایی تالاب انزلی را نمی دهیم

دادستان کل کشور از تالاب انزلی بعنوان یک سرمایه ارزشمند، ملی و بسیار قابل توجه نام برد که رو به زوال است، تاکید کرد: استاندار گیلان، مقام‌های امنیتی، دادستان انزلی، رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان موظف هستند از این سرمایه عظیم صیانت کند.

منتظری با بیان اینکه رساندن برق توسط اداره برق و تأمین سایر زیرساخت‌ها و امکانات برای متجاوزان تالاب باعث تعجب است، افزود: استاندار گیلان باید از دستگاه های زیرمجموعه سوال کند که چرا امکانات را در اختیار متجاوزان قرار می دهند!

وی با اشاره به رسوب‌زدایی تالاب انزلی با استفاده از «دی اکسید تیتانیوم»، تصریح کرد: تا زمانی که دستگاه‌های ذیربط با کارشناسی دقیق اعلام نکنند اجرای این طرح خطرات زیست محیطی برای آبزیان و انسان ندارد اجازه اجرای این طرح را نخواهیم داد.

دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه سلامت جامعه و حفظ محیط زیست امری ضروری است، بیان کرد: باعث تاسف است سازمانی که مسئول حفظ محیط زیست است بدون کارشناسی لازم این طرح را به مرحله اجرا می گذارد. حرف ها و دلایل این سازمان برای ما غیرقابل قبول است.

وی ادامه داد: دادستان‌های استان های شمالی باید از وجب به وجب این محیط طبیعی صیانت کنند و مانع کوچکترین حرکتی خارج از چهارچوب قانون و رانت شوند.

حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه همه سازمان‌ها و دستگاه‌ها در ایجاد و حفظ اشتغال تلاش کنند، افزود: در رفع موانع تولید شرکت هایی که دارای مشکل حقوقی و قضایی هستند باید بگونه ای باشد که منجر به تعطیلی کارخانه و بیکار شدن عده ای نشود.

وی در ادامه به برخی دیگر از وظایف دادستان ها اشاره کرد و گفت: حفظ حقوق و سپس تلاش برای ورود زندانیان به اجتماع، جلوگیری از بازداشت های غیرضروری، ایجاد امنیت سیاسی، اقتصادی، ترویج فرهنگ صلح همراه با جلوگیری از ایجاد سبقه قضایی از جمله این وظایف است.

Share