معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور؛

تاکید بر اهمیت بهبود دفنگاه زباله سراوان

رجب صلاحی گفت: حدود چهار ماه پیش که از اینجا بازدید کرده بودم هیچ سوله یا سازه ای وجود نداشت و خوشبختانه با جدیت شهردار رشت با سرعت کارهای لازم انجام شده است که نشان می دهد شهردار رشت در همین چند ماه معادل چندین سال کار کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حسین رجب صلاحی معاون سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در بازدید از دفنگاه سراوان جدیت و تلاش شهردار رشت را در اجرای پروژه های ساماندهی زباله های سراوان ستود.

وی با تاکید بر اهمیت بهبود دفنگاه زباله سراوان گفت: در بازدید امروز تفاوت آشکار این محل را با گذشته دیدم. امروز دیگر از بوی تعفن و وجود حشرات موذی در این محل خبری نیست.

رجب صلاحی تلاش شهردار رشت در این زمینه را شایسته توصیف کرد و افزود: استفاده از یک سم گیاهی مناسب که با شرایط منطقه سازگاری دارد و پوشش روزانه سلول های دفن بهداشتی زباله و سمپاشی مداوم موجب از بین رفتن بو و حشرات موذی شده و از تکثیر و گسترش این حشرات به ویژه مگس در دفنگاه زباله جلوگیری کرده است.

وی به بازدیدهای خود از دیگر مراکز دفن زباله در کشور نیز اشاره کرد و گفت: دفنگاه زباله های رشت هم اکنون نسبت به شهرهای دیگر به ویژه سه استان شمالی کشور از شرایطی مطلوبتر و بهتر برخوردار است.

معاون سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور همچنین به تلاش های شهردار رشت در ارتباط با راه اندازی خطوط دو، سه و چهار کارخانه کود آلی و افزایش ظرفیت پردازش این کارخانه به یک هزار تن در روز اشاره کرد و گفت: ریجکت زباله های کارخانه کود آلی مستقیماً به نیروگاه زباله سوز انتقال داده می شود و دفنگاه زباله های سراوان هم پس از آن از دریافت روزانه زباله تعطیل می شود.

رجب صلاحی با تاکید بر ساخت سوله های تصفیه خانه شیرابه زباله های سراوان گفت: حدود چهار ماه پیش که از اینجا بازدید کرده بودم هیچ سوله یا سازه ای وجود نداشت و خوشبختانه با جدیت شهردار رشت با سرعت کارهای لازم انجام شده است که نشان می دهد شهردار رشت در همین چند ماه معادل چندین سال کار کرده است.

Share