سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان خبرداد

بررسی شکایت ۱۰۰ دانشجو از علی مطهری و وزارت اطلاعات از محمود صادقی در هیات نظارت

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: یازده پرونده شکایت از نمایندگان در هیات نظارت مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا   به نقل از خانه ملت، محمدجواد جمالی نوبندگانی در توضیح نشست امروز دوشنبه ۲۵ آذر ماه هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: شکایت محمدجواد کریمی قدوسی از جلیل رحیمی جهان آبادی به دلیل نطقی که در صحن علنی داشتند و اشاره ای به تابعیت وی شده بود، بررسی و مقرر شد تا رحیمی جهان آبادی در جلسه بعد هیات نظارت جهت رسیدگی به موضوع حضور یابد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شکایت حدود ۱۰۰نفر از دانشجویان سراسر کشور از علی مطهری نماینده مردم تهران در رابطه با اظهارات وی در سخنرانی ۱۳ آبان، نیز مورد نظر قرار گرفت لذا قرار شد تا علی مطهری در هیات نظارت حضور پیدا کنند. شکایت دانشگاه آزاد از بهروز بنیادی مبنی بر رانت فرزندان برخی از هیات های علمی مطرح و هیات نظارت اظهارات بنیادی را خلاف تشخیص نداد از این پرونده مختومه اعلام شد.

وی افزود: شکایت وزارت ارتباطات از حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین مبنی بر افترا و تشویش اذهان عمومی در هیات نظارت مطرح شد، قرار شد از خانم زرآبادی دعوت به عمل بیاید که توضیحاتی را ارایه دهند. شکایت ناجا از مصطفی ذوالقدر نماینده مردم میناب مبنی بر اظهاراتی که وی درباره عملکرد ناجا در مبارزه با قاچاق درمراسم عروسی در روستای کرگان از نواحی میناب داشته مورد بررسی قرار گرفت. قرار شد از آقای ذوالقدر جهت ارایه توضیحات دعوت به عمل آورده شود.

جمالی نوبندگانی ادامه داد: شکایت برخی از ائمه جمعه لارستان از جمشید جعفرپور نماینده این منطقه نیز در هیات نظارت بررسی شد، اظهارات این فرد خلاف وظیفه نمایندگای تشخیص داده نشد. همچنین شکایت وزارت اطلاعات از محمود صادقی نماینده مردم تهران در هیات نظارت مطرح شد. وزارت اطلاعات مدعی است علی رغم حضور وزیر در صحن مجلس و پاسخ به سوال این نماینده، آقای صادقی جلساتی با مظنون قبل را ادامه و وعده های خلاف واقع در ارتباط با افشای برخی مسائل طبقه بندی شده درباره ترور دانشمندان هسته ای داده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: شکایت ناجا از آقای خدری نماینده مردم بوشهر نیز در هیات نظارت بررسی شد، با توجه به بررسی های میدانی اقدام اقای خدری خلاف وظیفه نمایندگی تشخیص داده نشد. موضوع شکایت زنگنه وزیر نفت از علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک هم بررسی شد، بنده گزارش طرح موضوع با وزیر نفت را به هیات نظارت ارایه دادم و قرار شد هیات نظارت برای تصمیم نهایی با علی اکبر کریمی جلسه ای داشته باشد.

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: همچنین دو نماینده یعنی آقایان گلمردای و جاسمی که اخیرا نطق همراه با تشنج در صحن داشتند، قرار شد به هیات نظارت دعوت شوند. این دعوت به دنبال درخواست هیات رئیسه مجلس است

Share