استاندار گیلان در واکنش به سریال وارش؛

بدسلیقگی یک سناریونویس عواطف و احساسات مردم گیلان را جریحه دار کرد

استاندار گیلان با تأکید بر نقش مهم پژوهش ها در حل مشکلات، گفت: پژوهش ها در گیلان باید تقاضا محور و کاربردی باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ارسلان زارع پیش از ظهر پنجشنبه در آیین اختتامیه هفته پژوهش و فناوری و تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان در سالن غدیر استانداری گیلان، اظهار کرد: پژوهشگران در مسیر حل مشکلات و توسعه استان گیلان حرکت می کنند.

وی با اشاره به جایگاه علمی ایران در دنیا،  ادامه داد: در حوزه دانش، تولید علم و فن آوری بویژه پژوهش ها و مقالات در سطح دنیا جایگاه ایران ارتقای پیدا کرده است.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه ارتقای کمی و کیفی تولیدات علمی از مولفه های توسعه یافتگی است، گفت: محققان با دستاوردهای پژوهشی و تولیدات فناورانه با پشتوانه علمی قوی تر، میتوانند اعتماد بخش خصوصی که دارای بیشترین سهم توسعه در کشورهای توسعه یافته است را بدست آورند.

وی در ادامه بر لزوم افزایش پژوهش های کاربردی و تقاضا محور در سطح استان گیلان تأکید و تصریح کرد: برای مدیریت چالش ها، رویکردهای کارشناسی و مبتنی بر پژوهش را بعنوان اصل مدیریت اثربخش باید دانست زیرا پژوهش های کاربردی با پیوند در بخش های مختلف کشاورزی، صنعت، گردشگری و سایر حوزه ها سبب توسعه استان می شود.

زارع با بیان اینکه برای تقویت حوزه پژوهش نباید تنها متکی به بودجه دولتی بود، افزود: مدیران دستگاه های اجرایی، صاحبان صنایع و بخش خصوصی باید مشارکت بیشتری داشته باشند و از حداکثر اختیارات خود استفاده کنند.

وی با اشاره به تحریم های ظالمانه و غیر قانونی حاکم بر اقتصاد کشور، گفت: دانشگاه ها و مراکز علمی معتبر با افزایش تولیدات علمی و ظرفیت های داخلی توسط پژوهشگران جوان و خلاق راهگشای بسیاری از مشکلات هستند.

ارسلان زارع اظهار داشت: گیلانیان به سبب داشتن مردمانی با فرهنگ و نجیب همچون مرحوم پروفسور رضا که به تازگی بدرود حیات گفته؛ در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، علمی و پژوهشی همواره پیشتاز بودند که پس از درگذشت او نه تنها مسئولان تراز اول ایران اسلامی بلکه اندیشمندان و پژوهشگران علمی جهان نیز به مردم کشورمان و گیلان پیام هایی صادر کردند.
وی ادامه داد: این ابراز همدردی ها نشان دهنده آن است که امروز نیز ملت ایران به جایگاه رفیع فرهنگی و اجتماعی مردم گیلان واقف هستند؛ اگرچه ممکن است گاهی به واسطه بدسلیقگی، عوامل یک سریال تلویزیونی در بخش هایی از برنامه دقت لازم را نداشته باشند.
وی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته در خصوص رعایت انتقال دغدغه های مردم به صدا و سیما خاطرنشان کرد: البته صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران کوشید با پخش کلیپ‌هایی قبل از سریال وارش؛ بار دیگر به عظمت، شکوه و فرهنگ بالای این مردم احترام بگذارد تا نگاه تکدر خاطری که از بابت بخشی از دیالوگ این سریال پیش آمده بود، را جبران کند.
استاندار گیلان افزود: معتقدیم مردم شریف و نجیب گیلان خود همواره در راستای ارتقاء شاخص‌های انسانی، اجتماعی و توسعه‌ای کشورمان موثر و پیشتاز بوده اند و در آینده نیز چنین خواهد بود.

Share