بذرپاش در دانشگاه گیلان؛

با عملیات فریب سال‌هاست کشور را اداره می‌کنند | برخی مواقع واقعاً دلم برای دولت روحانی می‌سوزد

معاون ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اذعان به اینکه کشور در یک دوقطبی کاذب از پیش مشخص قرار گرفت، گفت: مباحثی از قبیل فیلترینگ و افزایش دوقطبی مخالف و موافق این مباحث در زمان انتخابات افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، مهرداد بذرپاش ظهر امروز در همایش نقش دانشجو بر مسائل روز کشور به مناسبت بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه گیلان اظهار کرد: دانشگاه‌ها افت محسوسی پیداکرده که اتفاقات ۱۸ تیر سال ۷۷ نقش ویژه‌ای در این امر داشت.

وی با بیان اینکه افت محسوس نقش دانشگاه اتفاقی نیست، گفت: محیط دانشگاه درگذشته بسیار متفاوت بود و نقش دانشجو در تصمیم‌سازی کشور بسیار مؤثرتر بود.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اشاره به دلایل وضع موجود کشور بیان کرد: موضوعات مبتلا به این روزهای ما به‌وسیله فضای مجازی به اطلاع همه مردم رسیده است.

وی با بیان اینکه ایران در تمامی شاخص‌ها رشد داشته ایم اما امروز حال مردم و کشور خوب نیست، افزود: بچه‌های بعد از انقلاب حال ناگواری دارند و این امر به دلیل نارضایتی بین دو تابع انتظارات و واقعیات است.

رئیس هیئت‌مدیره بنیاد احسان با بیان اینکه عده‌ای در کشور با عملیات فریب سال‌هاست کشور را اداره می‌کنند، تصریح کرد: یک نهضت عظیم فریب‌کاران در اداره کشور داشتیم که ظهور و بروزشان متفاوت بوده و اصلی‌ترین اقدامشان این بوده که به مردم آدرس غلط می‌دادند.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه با اذعان به اینکه جبهه انقلاب نتوانست به‌خوبی درباره آدرس غلط دادن به مردم روشنگری کند، گفت: آدرس غلط بیمار لاعلاجی است که سال‌های سال است در کشور ما وجود دارد.

بذرپاش دوگانه فیلترینگ، عدم فیلترینگ، محدودیت و آزادی را از حربه‌های نهضت فریب و آدرس غلط دادن به مردم عنوان کرد و افزود: نقش جنبش دانشجو قرار گرفتن در کانال‌های طراحی‌شده توسط سیاسیون نیست بلکه روشن کردن مسیر برای مردم است.

وی با اذعان به اینکه کشور در دوقطبی کاذب از پیش مشخص قرار گرفت، بیان کرد: مباحثی از قبیل فیلترینگ و افزایش دوقطبی مخالف و موافق این مباحث، در زمان انتخابات افزایش پیدا می‌کند و در چنین زمانی نقش دانشجو برای روشنگری اذهان، بیشتر می‌شود.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با تأکید بر اینکه مجلس حتماً نباید وکیل الدوله باشد، گفت: مجلس باید حکیم و مستقل باشد و این به معنای استقلال و جدا بودن از دولت نیست، بلکه مستقل از سایر قوا در چهارچوب تصمیم‌سازی مملکت نقش‌آفرینی می‌کند.

بذرپاش با اذعان به اینکه برخی مواقع واقعاً دلم برای دولت روحانی می‌سوزد، تصریح کرد: وزرا کار خودشان را می‌کنند، در سال ۹۲ وقتی کابینه معرفی شد، مشخص بود که مجلس خوب عمل نکرد که یک کابینه خسته و میلیاردر بر سرکار آمد.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه اذعان می‌کند که جزو مخالفان برجام بوده اما مجلس در خصوص برجام کشور را معطل کرد و این امر موجب شد که دیگر روی شرکت در انتخابات مجلس را نداشته باشد.

وی با بیان اینکه اتفاق برجام‌ کمتر از اتفاق مشروطه نیست، گفت: همه این اتفاقات از جنس تکرار در طول تاریخ است که با ایجاد دوقطبی‌هایی که به وجود آوردند، رقم‌ خورد.

رئیس هیئت‌مدیره بنیاد احسان با بیان اینکه در این دوره مجلس تغییر گسترده‌ای خواهد کرد، افزود: دانشجویان باید کمک‌ کنند تا عناصر صالح را وارد مجلس کنند و نمایندگانی را انتخاب کنند که برای رسیدگی‌ به مسائل مردم همیشه تلفن به دست باشند.

به عقیده بذرپاش، نمایندگان مجلس از بین مردم آمده‌اند و مردم آن‌ها را انتخاب می‌کنند و نمی‌توان از آن‌ها انتظار داشت یک‌ساله کشور را ازلحاظ اقتصادی مانند اروپای غربی کنند، بنابراین دانشگاه‌ها باید ازلحاظ روشنگری و مطالبه گری پیشرفت کنند تا دولت‌مردان و نمایندگان و تصمیم‌سازان خوبی تربیت کنند.

جنبش سازی و تربیت دانشجویان و نخبگان کار بلد و تصمیم‌ساز و مطالبه گر بنابر اظهارات معاون بنیاد اجرایی ستاد فرمان امام (ره) از ضروریات است که اگر فکری برای جامعه دانشگاهی نکنیم و بنشینیم و با توئیت زدن به دنبال ظهور قهرمان داستان در حوزه سیاست باشیم موفق نمی‌شویم.

Share