شهردار رشت خبرداد؛

با امضای تفاهم‌نامه سه جانبه؛ بندر تاریخی پیربازار رشت زنده می‌شود

شهردار رشت با امضای یک تفاهم نامه سه جانبه با رئیس اداره حفظ و نگهداری اسناد وزارت امور خارجه، معاون فناوری و کاربردی سازی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و شهرداری رشت، گامهای اساس برای احیای بندر تاریخی پیربازار رشت و زمینه های باززنده سازی آن را فراهم‌ کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در نشست امضای این تفاهم نامه دکتر ناصر حاج محمدی، رشت را در گذشته شاهراه انتقال کالا عنوان کرد و گفت: کالاها از طریق ارسال به بندر تاریخی پیربازار به بندر انزلی می رفت و از آنجا به کشورهای غرب و شرق جهان منتقل می شد.

شهردار رشت سپس خاطر نشان کرد: باز زنده سازی پیربازار ضمن اینکه می تواند به اقتصاد شهری کمک کند، برای نسل جدید و همه کسانی که در آن منطقه زندگی می کنند قطعاً پیوند عمیقی با گذشته آنها برقرار می کند.

حاج محمدی در ادامه خاطر نشان کرد: بر اساس این تفاهم نامه اسناد و مدارک بندر پیربازار تهیه شده و پژوهشهای لازم روی آنها صورت می گیرد و به کتاب تبدیل می شود و از طریق شهرداری رشت زمینه های سرمایه گذاری برای توسعه اقتصادی و گردشگری منطقه فراهم می گردد.

بر اساس این تفاهم نامه با توجه به ضرورت ایجاد زمینه های احیای میراث فرهنگی بندر تاریخی پیربازار با هدف توسعه گردشگری کلانشهر رشت، اسناد تاریخی این بندر به منظور بسترسازی برای ایجاد و رونق ارزشهای تاریخی آن، توسعه کارآفرینی و کسب و کار گردشگری در منطقه احصا شده و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 این تفاهم نامه برای مدت دو سال به امضای محمدمهدی دماوندی کمالی رئیس اداره حفظ و نگهداری اسناد وزارت امور خارجه، علیرضا قلی نژاد پیربازاری معاون فناوری و کاربردی سازی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و دکتر ناصر حاج محمدی شهردار رشت رسیده است.

Share