دادرس، مدیرکل هواشناسی گیلان هشدار داد:

بارش باران در گیلان| دما ۱۰ تا ۲۰ درجه کاهش می یابد

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به نفوذ سامانه سرد بارشی به منطقه از عصر فردا، گفت: بارش باران و برف، وزش باد نسبتا شدید و کاهش ۱۰ تا ۲۰ درجه‌ای دمای هوا برای این مدت پیش بینی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، محمد دادرس با اشاره به اینکه آسمان اکثر نقاط استان گیلان امروز (یکشنبه) صاف تا قسمتی ابری همراه با مه صبحگاهی است، اظهار کرد: در ارتفاعات و دامنه‌ها نیز شرایط برای وزش باد نسبتا شدید فراهم است.

دادرس در ادامه با اشاره به الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی و با بیان اینکه با نفوذ سامانه سرد و بارشی از به ویژه در هنگام عصر و شب شرایط برای بارش باران فراهم می شود، افزود: در این مدت شاهد کاهش ۱۰ تا ۲۰ درجه‌ای دمای هوا برای استان گیلان پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه در ارتفاعات، دامنه‌ها و مناطق کوهستانی گیلان نیز بارش‌ها به صورت برف خواهد بود، گفت: هشدارهای هواشناسی و اخطارهای لازم برای دستگاه‌های خدماتی به منظور پیش بینی تمهیدات لازم ارسال شده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان در ادامه از رانندگان و مسافرانی که قصد تردد در محورهای کوهستانی و ارتفاعات استان گیلان را دارند خواست به تجهیزات گرمایشی و ایمنی به ویژه زنجیر چرخ مجهز باشند، تصریح کرد: همچنین با توجه به بارش باران احتمال آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه های دور از انتظار نیست لذا شهروندان از استقرار در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها نیز جداً خودداری کنند.

وی از تولیدکنندگان، کشاورزان و گلخانه داران خواست تا تمهیدات لازم با توجه به این شرایط جوی پیش بینی کنند، گفت: دریا تا عصر فردا برای انجام فعالیت‌های دریانوردی مناسب و از عصر فردا با افزایش ارتفاع موج نامناسب خواهد بود.

دادرس با اشاره به اینکه در حال حاضر آسمان شهر رشت مرکز استان گیلان نیز صاف تا نیمه ابری، احتمال مه، وزش باد جنوبی (گرم) و برای بعدازظهر و شب شاهد افزایش ابر پیش بینی شده است، افزود: دمای هوای شهر رشت نیز در حال حاضر ۲۱ درجه سانتی‌گراد و بیشینه رطوبت نیز ۹۰ درصد است.

Share