آیت الله فلاحتی در خطبه های نماز جمعه رشت:

اگر مسئولان توانایی کنترل قیمت‌ها را ندارند، بسیجیان قادرند در این زمینه کمک کنند

نماینده ولی فقیه در گیلان به برنامه ریزی دشمن در اغتشاش های اخیر اشاره کرد و گفت: دشمن مقدمه اغتشاش های داخل ایران را از لبنان و عراق آغاز کرده بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نماز جمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: روز پنجم آذر مصادف با سالروز تشکیل فرمان تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام(ره) در سال ۱۳۵۸ است.
وی ادامه داد: امروز مفتخریم در جامعه ای زندگی می کنیم که اکثر مردم ما بسیجی فکر کرده و بسیجی عمل می کنند بنابراین تا روحیه خدمت بی مزد و منت در بین مردم به ویژه جوانان وجود دارد، دشمن نمی تواند ضربه ای به نظام وارد کند.
امام جمعه رشت، بسیج را ایستادگی در برابر قدرت های زر و زور عنوان کرد و افزود: بسیجی به معنای لشکر مخلص خدا بودن و در بی نامی و بی نشانی زندگی کردن است.
آیت الله فلاحتی با گرامیداشت هفتم آذر ماه سالروز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: هفتم آذرماه یادآور مبارزه ناوچه پیکان با دشمن بعثی است و این روز را به تمام قوای مسلح نظام اسلامنی تبریک عرض می کنم.
وی در ادامه به حوادث اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در مسائل سیاسی و اجتماعی سیره امام(ره) را ادامه می دهند و این مسائل مربوط به نظام است.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری افق ها را مشاهده می کنند، بیان کرد: امام(ره) براساس قانون اساسی از دولت ها حمایت می کرد و این رفتار را نیز در رهبر معظم انقلاب مشاهده می کنیم.
آیت الله فلاحتی به برنامه ریزی دشمن در اغتشاش های اخیر اشاره کرد و یادآور شد: دشمن مقدمه اغتشاش های داخل ایران را از لبنان و عراق آغاز کرده بود.
وی با بیان اینکه مثلث شوم صهیونیسم، آمریکا و آل جهود گلوی ملت ها را می فشارند، خاطرنشان کرد: دشمن در عراق و لبنان ناشیانه وارد ماجرا شد اما درایت و مدیریت جهانی رهبر معظم انقلاب، نقشه شوم فتنه گران در این کشورها را خنثی کرد.
امام جمعه رشت، تخریب ها، آتش زدن ها و سوزاندن قرآن در ایام اخیر را بیش از فتنه سال ۸۸ دانست و اظهار کرد: ۹۵ درصد اغتشاش های اخیر توسط منافقان و طرفداران خاندان منحوس پهلوی انجام شد و پنج درصد باقیمانده نیز غافلانه وارد این جریان شدند.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه مردم در اغتشاش های اخیر مرز خود را از فتنه گران جدا کردند، تصریح کرد: دشمنان برای ایجاد اغتشاش های اخیر یک سال برنامه ریزی کردند.
وی به تصمیم گرفته شده توسط مسئولان در موضوع بنزین اشاره کرد و افزود: اگر در تصمیم گرفته شده در موضوع بنزین عقب نشینی انجام می شد در ملت های عراق و لبنان دلسردی ایجاد می کرد بنابراین سه راه در مقابل مقام معظم رهبری قرار داشت.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه نخستین راهکار مخالفت رهبر معظم انقلاب با افزایش بنزین بود، بیان کرد: استکبار جهانی وارد عرصه می شد و بیان می کردند در نظام اسلامی دو حاکمیتی ایجاد شده است.
آیت الله فلاحتی ادامه داد: اگر رهبر معظم انقلاب با تصمیم افزایش بنزین مخالفت می کرد دیگر نمی توانستیم دشمنان را مهار کنیم ضمن اینکه ارائه طرح ۲ و ۳ فوریتی و دوگانگی بین نمایندگان مجلس موجب انحراف در جامعه می شد.
وی با بیان اینکه راه دوم رهبر معظم انقلاب در برابر افزایش قیمت بنزین سکوت بود، گفت: سکوت اقتضای موقعیت رهبری نبود و ایشان آنچه لازم بود، را تذکر دادند.
امام جمعه رشت به مطرح کردن رفراندوم توسط بعضی ها اشاره کرد و یادآور شد: برخی به دنبال برگزاری رفراندوم حتی برای حجاب و نماز هستند و این طرح کافران است بنابراین نباید با عقاید مردم بازی کرد.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه موافقت مقام معظم رهبری با تصمیم دولت سومین راهکار بود، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب نسبت به پیگیری جدی در دقت از گرانی کالا توسط مسئولان تاکید داشتند اما چرا باید جامعه به اینجا برسد که مردم اینگونه به دولتمردان و مسئولان بی اعتماد شوند.
وی ادامه داد: از تمام متولیان که معیشت مردم را به عهده دارند و در راس آن رئیس جمهور است به ویژه مسئولان استانی می خواهیم نظارت جدی بر نرخ کالا داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر اینکه مسئولان باید مردم را از طرح های اجرایی خود آگاه کنند، اظهار کرد: نباید رفتارها به گونه ای باشد که مردم به مسئولان بدگمان شوند.
آیت الله فلاحتی تصریح کرد: خودزنی نمی کنیم و نمی خواهیم مسئولان خود را به دشمنان بفروشیم زیرا مردم به آنها رای دادند اما مسئولان باید نظارت ها را جدی بگیرند.

وی با اشاره به اینکه اگر هر جا نبود نظارت را ببینم در تریبون نمازجمعه اعلام می کنم، بیان کرد: اگر مسئولان توانایی نظارت و کنترل قیمت ها را ندارند، این بسیجیان مخلص و جان برکف هستند که به راحتی قادرند در این زمینه کمک کنند.
امام جمعه رشت به ویژگی نماینده مجلس پیرو هفته های گذشته اشاره کرد و افزود: نماینده باید منابع انتخاباتی خود را برای مردم شفاف سازی کند.
آیت الله فلاحتی با تاکید براینکه رفتار و گفتار نماینده باید با مردم یکی باشد، اظهار کرد: نماینده باید مطالبه گر مسئولان در پست های دولتی باشد ضمن اینکه نماینده نباید شیفته مقام و جاه باشد.
وی همچنین به راهکارهای تربیت اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: تربیت در خانه به عهده پدر و مادر و در جامعه به عهده مربیان است.
نماینده ولی فقیه با بیان اینکه تشویق یکی از راهکارهای تربیت اسلامی است، تصریح کرد: تشویق پاسخ به نیاز درونی انسان است.
آیت الله فلاحتی، توجه به تناسب در تشویق و تنبیه را سبب رشد و تعالی جامعه دانست و بیان کرد: در صورت رعایت نکردن تناسب تشویق، ممکن است فرد به سوی انحطاط روحی و روانی سوق داده شود.

Share