رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر رشت:

اطلاعات درستی در اختیار کمیسیون‌ها قرار نمی‌گیرد| تکلیف سازمان سرمایه‌گذاری سریع‌تر روشن شود

حامد عبدالهی با انتقاد از کند بودن روند انجام امور در شهرداری، گفت: اگر قرار است هماهنگی میان بخش‌های مختلف شهرداری انجام شود، بسیار کند اتفاق می‌افتد یا اگر هم انجام شود اطلاعات درستی در اختیار کمیسیون قرار نمی‌گیرد. خواهش بنده بر این است که هماهنگی‌ها با دقت بیشتری انجام شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  حامد عبدالهی رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه با انتقاد از کند بودن روند انجام امور در شهرداری، گفت: اگر قرار است هماهنگی میان بخش‌های مختلف شهرداری انجام شود، بسیار کند اتفاق می‌افتد یا اگر هم انجام شود اطلاعات درستی در اختیار کمیسیون قرار نمی‌گیرد. خواهش بنده بر این است که هماهنگی‌ها با دقت بیشتری انجام شود.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت ادامه داد: طی دو سالی که بنده رئیس کمیسیون بوده‌ام سعی بر این داشتم که موضوعات دوران آقای حاجی پور را پیش ببرم و آن‌طور که آقای حاجی پور می‌گفتند ایشان هم موضوعات شورای چهارم را ادامه می‌دادند و دقیقاً همان موضوعات وجود دارد. اگر موضوعی برای ما مهم است نمی‌دانم چرا انجام نمی‌شود؟!

وی افزود: در خصوص کند بودن اتفاقات و غلط بودن اطلاعاتی که در اختیار کمیسیون قرار می‌گرفت از سایر همکاران نیز پرسیدم و متوجه شدم که این اتفاق برای همه در حال رخ دادن است و سایر کمیسیون‌ها نیز همین وضعیت را دارند.

عبدالهی با تذکر نسبت به روند اجرای امور تصریح کرد: اگر قرار است کاری انجام شود برای آن زمان مشخص کنیم. باید تلاش کنیم موضوعاتی که برای آسایش مردم است انجام شود. عمر شورای پنجم هم در حال پایان است و باید موارد را هرچه سریع‌تر به مرحله انجام برسانیم.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک با اشاره به وضعیت اتوبوس‌های شهر رشت، تأکید کرد: وضعیت موجود نشان می‌دهد که نگهداری اتوبوس‌ها با توجه به شرایط مالی در توان مدیریت شهری نیست و باید این بحث انجام شود. تأکید بنده بر این است که جلسات خروجی مثبت با نتیجه داشته باشد و امروز برای به نتیجه رسیدن کارها اتمام‌حجت می‌کنم.

وی با تأکید به حضور خانم گل احضار در سازمان سرمایه‌گذاری و همچنین مدیریت اداری مالی شهرداری رشت به‌صورت همزمان، گفت: حوزه سرمایه‌گذاری برای ما بسیار مهم است و باید هرچه سریع‌تر تکلیف سازمان سرمایه‌گذاری یا امور اداری مالی شهرداری مشخص شود. یک نفر نمی‌تواند نیروی خود را در چند جا بگذارد. انتظار بنده بر این است که رئیس سازمان سرمایه‌گذاری در محل کار خود حاضر بوده و نظارت کافی بر موضوعات را داشته باشد.

عبدالهی با بیان اینکه شهرداری زمانی موفق می‌شود که درآمد پایدار داشته باشد اما با توجه به شرایطی که در حال حاضر وجود دارد، امکان ایجاد درآمد پایدار نیست، گفت: ما برای ورود سرمایه‌گذار جهت ایجاد درآمد پایدار چه چیزی داریم؟ کارشناسی ما برای ۶ سال قبل است، برآورد قیمت‌ها برای ۴ سال قبل است. ما باید برای حوزه سرمایه‌گذاری بسته‌های جدیدی تعریف کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه سرمایه‌گذاری تمرکز لازم وجود ندارد. از درون سازمان برخی افراد به دنبال رسیدن به ریاست سازمان هستند و بجای تمرکز برای انجام کار خودشان دنبال لابی برای رسیدن به جایگاه ریاست سازمان هستند. خواهش بنده بر این است که شهردار هرچه سریع‌تر در این حوزه تعیین تکلیف انجام شود.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک با اشاره به معضل ترافیک و تبدیل‌شدن خیابان‌ها به پارکینگ، گفت: ما می‌توانیم از این موضوع بهترین استفاده را کرده و درآمدزایی داشته باشیم اما در عمل هیچ کاری نکرده و تنها می‌گوییم چند نفر سرمایه‌گذار می‌خواهند بیایند و صحبت کنند و فراخوان بگذاریم. بنده از زمانی که شهردار منطقه بوده‌ام این موضوعات را شنیده‌ام و همچنان نیز در حال تکرار است. به بنده بگویید برای بحث برون‌سپاری اتوبوس‌ها ۴ ماه وقت می‌خواهیم اما پس از ۴ ماه دیگر نگویید که سازمان بازرسی ممکن است در فلان بخش ایراد وارد کند. باید در این حوزه مشکلات حل بشود و ایرادات رفع گردد.

در ادامه جلسه گزارش معاونت حمل‌ونقل و امور زیربنایی در خصوص خریداری دو پارکینگ و اجاره پارکینگ برای خودروهای نیروی انتظامی جهت بازگشایی خیابان اقتصاد در صحن کمیسیون ارائه شد.

همچنین مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهری در خصوص برون‌سپاری اتوبوس‌های سازمان به همراه گزارش سازمان سرمایه‌گذاری، توضیحات خود را ارائه نمود.

در پایان جلسه حامد عبدالهی رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر رشت درخواست تعیین نرخ کرایه تاکسی از راه‌آهن به داخل شهر رشت را که توسط شهروندان تقاضای ساماندهی آن انجام‌شده بود را به مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهری شهرداری رشت ارائه نمود.

Share