حاجی پور در جلسه شورای شهر رشت؛

اشتغالزایی صورت گرفته توسط شهرک صنعتی دلیلی بر تخریب محیط زیست نیست

حاجی پور با تاکید بر اینکه ما گله‌مند هستیم اما می‌دانیم که آنها شغل ایجاد کرده اند، افزود: اشتغالزایی دلیل نمی‌شود که محیط زیست‌ را آلوده کنند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اسماعیل حاجی‌پور صبح امروز در یکصد و بیستمین جلسه فوق‌العاده شورای شهر رشت با اشاره وضعیت پروژه‌های شهری اظهار داشت: بسیاری از این پروژه‌ها از جمله پروژه تراموا برای این شهر بسیار حیاتی است و دولت هم متعهد شده که از آن حمایت کند، ما نیز برای بهره‌برداری سریع‌تر پروژه‌ها باید وظایف را تقسیم کنیم.

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه در یکسال اندی از عمر شورا مانده است، گفت: برای بهره‌برداری سریع‌تر پروژه‌های شهر رشت بایستی به خوبی تقسیم وظایف کنیم.

حاجی‌پور افزود: به روند بررسی پروژه شهر الکترونیک، تراموا، پارک آبی و…را می‌توانیم با واگذاری به اعضای شورا سرعت ببخشیم.

وی افزود: ما برای پاک‌سازی و احیای رودخانه‌های شهر رشت مصمم هستیم و آب و فاضلاب نیز آمادگی خود را برای پمپاژ فاضلاب تالاب عینک اعلام کرده است و برای اینکار نیاز به هزار متر زمین دارد که شورا و شهرداری با تهاتر میتواند آن را انجام دهند.

رئیس شورای شهر رشت درباره تصفیه خانه شهرک صنعتی نیز اظهار کرد: تکلیف این تصفیه خانه هم باید روشن شود که یکی از منابع آلوده‌‌کننده رودخانه‌ها شهر صنعتی است که باید تصمیمات جدی برای آن اتخاذ شود.

حاجی پور با تاکید بر اینکه ما گله‌مند هستیم اما می‌دانیم که آنها شغل ایجاد کرده اند، افزود: اشتغالزایی دلیل نمی‌شود که محیط زیست‌ را آلوده کنند.

وی در ادامه اظهارات خود خطاب به متولیان ورزش گیلان و استاندار گفت: تیم‌های سپیدرود و داماش در وضعیت بسیار بدی به سر می‌برند و در حال نابودی هستند، بسیاری از بازیکنان پول نگرفتند و یک طرفه می‌توانند قرارداد خود را فسخ کنند؛ فکری به حال این تیم‌ها کنید هرچند شورای شهر در همه حال به این تیم‌ها کمک کرده است.

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه تیم داماش گیلان‌ هنوز پتانسیل صعود به لیگ را دارد، بادآور شد: همه مسئولان کمک کنند و از مدیرکل ورزش و جوانان و استاندار می‌خواهیم به موقع به داد این دو تیم برسند تا نوشدارو پس از مرگ سهراب نشود.

حاجی پور با اشاره به پرداخت حقوق پرسنل افزود: پرداختی‌های پایان سال انجام شود و ما به کارگر نمی‌توانیم بگویم که سنوات و حقوق خود را دریافت نکنید یا دیرتر دریافت کنید، زیرا کارگر چشمش به این حقوق است و برای آن زحمت کشیده است و تا پایان سال باید مطالبات و حق‌الزحمه آنان پرداخت شود.

وی گفت : لایحه بانک مهر با دو فوریت به صحن شورا بیاید، این لایحه به اینگونه است که هر ماه حقوق را پرداخت کند و در طول ماه از حساب شهرداری با کار مزد ۴ درصدی برداشت شود.

Share