استاندار گیلان تاکید کرد؛

استفاده از اعتبارات پسماند برای سایر پروژه‎ها ممنوع |شهرداری در عمل برای حل مشکل پسماند اقدام کند

استاندار گیلان با تصریح اینکه اجازه نمی دهم از اعتبارات پسماند در پروژه های دیگر استفاده شود، گفت: صرف خوشبینانه صحبت کردن شهردار رشت و وعده دادن، دردی از مردم دوا نمی کند بلکه باید شهرداری در عمل، اقدام کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  ارسلان زارع صبح امروز (شنبه) در هفتمین جلسه اقتصاد مقاومتی استان که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد؛ با تاکید بر شتاب دستگاه های اجرایی در انجام پروژه ها و تکمیل آنها اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی، الگویی الهام بخش برای مقابله با تحریم های غیرقانونی است و در عین حال فرصتی مغتنم برای نقش آفرینی بیشتر مردم و فعالان اقتصادی در عرصه های مختلف است.

وی ادامه داد: با توجه به زوایای مختلف برنامه های اقتصاد مقاومتی، بیشترین توجه آن شامل حوزه های تولید و صنعت است و باید با عزم همگانی، شاهد رونق فزون تر در این بخش ها هم در استان و هم در عرصه های ملی باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان تأکید کرد: باید از مولفه های تولید در بخش های صنعتی و کشاورزی حمایت کنیم و دستگاه های اجرایی و بانک ها مکمل هم در این حمایت ها باشند.
استاندار گیلان معضل پسماند را یکی از مهمترین تهدیدات استان های شمالی دانست و گفت: رفع این مشکل نیازمند حمایت های ملی است و باید دستگاه های اجرایی، فرمانداران و شهرداران استان گیلان مسئله پسماند را بصورت روزانه پیگیری کنند.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه دولت بویژه شخص رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه، با این دغدغه ها آشنا هستند و بر این اساس کارگروه هایی جهت رفع مشکلات حوزه های یادشده، تشکیل داده اند که باید از این ظرفیت بدرستی استفاده کنیم.

زارع خطاب به فرمانداران، شهرداری ها از جمله شهرداری رشت و مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند تاکید کرد نسبت به دغدغه های مردم اهتمام بیشتری بورزند و از تعاملی که هم اکنون بین دستگاه های اجرایی، شهرداری ها و دستگاه های نظارتی وجود دارد، حداکثر استفاده را ببرند.

زارع با بیان اینکه اعتبارات حوزه پسماند می بایست فقط در همین حوزه استفاده شود، اظهار داشت: هرگز این اجازه را نخواهم داد که اعتبارات پسماند، جای دیگری هزینه شود و اگر در سال های گذشته هم انحرافی در این بخش وجود داشته، باید رسیدگی شود.

وی ادامه داد: صرف خوشبینانه صحبت کردن و وعده حل مشکل پسماند سراوان، دردی از مردم دوا نمی کند بلکه باید شهرداری رشت در عمل، وارد کار شود.

نماینده عالی دولت در گیلان در بخش دیگری از دستور جلسه بررسی پیشرفت کار پروژه های اقتصادی مقاومتی در حوزه منابع طبیعی عنوان داشت: برای اجرای طرح های گردشگری کمیته ای متشکل از نمایندگان معاونت اقتصادی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، منابع طبیعی، امور اراضی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای هماهنگی و تسریع در واگذاری زمین برای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی تشکیل گردد.

وی تصریح کرد: برای طرح آمایش سرزمینی گیلان انتظار را دارم که دستگاه های اجرایی استان، اهتمام کافی برای بهره گیری درست و اصولی از ظرفیت ها را داشته باشند.

Share