در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت مطرح شد:

 استانداردسازی رستوران های رشت با معیارهای یونسکو | راه اندازی اتاق مادر و کودک در پایانه‌های رشت

در نود و نهمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت از پخش سریال وارش که طی آن به مردم گیلان توهین شده است انتقاد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت در این جلسه با اشاره به پیگیری برنامه های رشت شهر خلاق خوراک یونسکو اظهار کرد: تا پایان سال برنامه هایی پیرامون این برند در دستور کار قرار دارد.

فاطمه شیرزاد با تاکید به اطلاع رسانی اصولی توسط روابط عمومی شهرداری رشت درباره نشست های پیرامون شهر خلاق خوراک رشت افزود: برخی از همکاران شورایی از این بابت گلایه های خود را به بنده اطلاع داده اند و انتظار داریم پس از این شاهد اطلاع رسانی بهتری در این حوزه باشیم.

وی به برگزاری مراسم بزرگداشت روز رشت در دی ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: برپایی نمایشگاه های متنوع ، اجرای تئاتر و غیره از جمله برنامه هایی است که در روز رشت انجام می شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت با اشاره به راه اندازی خیابان غذا در رشت تصریح کرد: قرار بود شهرداری رشت در این باره لایحه مجددی به شورا ارسال کند و امیدوارم تا پایان سال شاهد بهره برداری از خیابان غذا در رشت باشیم.

شیرزاد به اجرای برنامه های رشت شهر دوستدار کودک اشاره کرد و گفت: شهر دوستدار کودک به مباحث حمایتی از حقوق کودکان توجه دارد و در تلاشیم تا به زودی رشت نیز به طور رسمی به جمع این شهرها بپیوندد.

وی با تاکید به اینکه یکسری زیر ساخت ها در رشت پیرامون ثبت عنوان رشت شهر دوستدار کودک ایجاد شده است بیان کرد: یکی از اقدامات مربوط به این حوزه ایجاد اتاق مادر و کودک در پایانه های شهر است و در این راستا در تلاشیم تا در پایانه های رشت اتاق مادر و کودک
ایجاد شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت با اشاره به استاندارد سازی پارک های کودک افزود: پارک های کودک باید از استانداردهای لازم برخوردار باشد و‌ با برنامه ریزی های لازم باید فضای مناسب برای حضور و فعالیت کودکان مبتلا به اُتیسم و سندروم دان را در پارک های کودک فراهم کنیم .

وی با تبریک هفته پژوهش گفت: اخیرا یک کار پژوهشی از شهرداری رشت موفق به کسب رتبه نخست در این حوزه شده است و از این بابت به همکاران این حوزه تبریک می گویم.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت با انتقاد از پخش سریال وارش که در آن به طور مکرر به مردم گیلان توهین شده است افزود: در گذشته شاهد پخش سریالی به نام سرزمین مادری از رسانه ملی بودیم که توهین به ایل بختیار و تحریف در تاریخ از آن برداشت می شد.

شیرزاد با بیان اینکه در پی پخش سریال سرزمین مادری موج اعتراضات در استان های خوزستان، چهارمحال بختیاری، اصفهان و .. شکل گرفت گفت: در آن سال رئیس وقت رسانه ملی شخصا و رسما از مردم عذرخواهی کرد و از ادامه پخش سریال ممانعت شد و به عنوان یک عضو از اعضای خانواده بزرگ صدا و سیما و با توجه به شناختی که نسبت به نوع نگاه رئیس رسانه ملی دارم انتظار می رود وی به واسطه پخش سریال پُر از توهین وارش شخصا از مردم گیلان عذرخواهی کرده و از ادامه پخش این مجموعه جلوگیری کند.

وی با تاکید به اینکه منتظر عذرخواهی رئیس رسانه ملی از مردم گیلان به دلیل پخش سریال پرُ از توهین وارش هستیم بیان کرد: بیانیه ای در این باره از سوی اعضای شورای اسلامی شهر رشت به صدا و سیما ارسال شد.

 زیرساخت های شهر دوستدار کودک در رشت مهیا شد

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه باید برند شهر خلاق خوراک را برای رشت حفظ کنیم اظهار کرد: امیدوارم با بهره مندی از این برند در تقویت اقتصاد خانواده های رشتی گام های موثری برداشته شود.

محمد حسن عاقل منش با بیان اینکه از تمامی ظرفیت ها برای حفظ این برند استفاده شود افزود: باید به طریقی اقدام شود که رستوران های سطح رشت برای مشارکت در این برند اشتیاق داشته باشند و فضا به سمتی هدایت شود که بتوانیم با اطمینان خاطر گردشگران را به رستوران هایی که در این باره با شهرداری رشت مشارکت دارند هدایت کنیم.

وی با تاکید به اینکه زیرساخت های شهر دوستدار کودک در رشت مهیا شده است گفت: باید نظر کودکان را پیرامون اینکه از محیط شهری چه چیزی می خواهند را جویا شویم.
 
 استانداردسازی رستوران های رشت با معیارهای یونسکو

مدیر روابط عمومی شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اطلاع رسانی ها پیرامون نشست های اخیر شهر خلاق خوراک رشت در یک مدت زمان کوتاه و با سرعت انجام شد اظهار کرد: نمایندگان یونسکو نسبت به رشت دیدگاه خوبی دارند.

علیرضا قانع با بیان اینکه نشست با سرآشپزان مطرح رشت از جمله برنامه هایی بود که اخیرا پیرامون برند شهر خلاق خوراک انجام شد افزود: برگزاری جشنواره کونوس ( ازگیل) از دیگر مواردی است که در هفته رشت برگزار می شود.

وی به اجرای پلاک کوبی عنوان شهر خلاق خوراک در روز دوازدهم دی اشاره کرد و گفت: ساختمان ساعت پیشنهاد ما برای پلاک کوبی است.

مدیر روابط عمومی شهرداری رشت با اشاره به اجرای فراخوان مسابقه ای با حضور رستوران داران سطح رشت بیان کرد: هر رستورانی می تواند با آرم و نشان متعلق به خودش در این مسابقه حاضر شود و با تهیه یک یا دو خورشت محلی و بدون اینکه مشخص باشد که توسط کدام رستوران تهیه شده است توسط داورین مسابقه داوری شوند.

قانع با بیان اینکه پنج غذای ثبت شده در رشت داریم افزود: میرزا قاسمی، باقلی قاتوق، ترش تره و غیره جزو این غذاها هستند.

وی با ابراز خرسندی از راه اندازی سایت رشت شهر خلاق خوراک یونسکو بیان کرد: رشت تنها شهری است که فاقد این سایت بود و قرار است این سایت در ابتدای شروع فعالیت به صورت دو زبانه راه اندازی شود.

مدیر روابط عمومی شهرداری رشت به ارسال گزارش شهر خلاق خوراک رشت به یونسکو اشاره کرد و گفت: گام های خوبی در این باره انجام شده است و پیش از دوازدهم دی ماه این گزارش به یونسکو ارسال می شود.

قانع با بیان اینکه پیرامون استانداردسازی رستوران های رشت با یونسکو به توافق رسیده ایم، تصریح کرد: طبق اعلام یونسکو چنانچه رستوران ها موارد مورد نظر را رعایت کنند می توانند به طور مستقیم از یونسکو استانداردهای لازم را دریافت کنند.

مدیر روابط عمومی شهرداری رشت با اشاره به راه اندازی گردشگری خوراک در رشت بیان کرد: با راه اندازی تورهای گردشگری مبتنی بر غذا در رشت می توانیم از فضای این برند بیشتر استفاده کنیم.

رئیس اداره مطالعات و پژوهش شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه راه اندازی خیابان غذا دغدغه مهمی در حوزه مطالعات است، اظهار کرد: اداره مطالعات در تلاش برای شناسایی خیابانی مناسب برای این منظور است.

نرجس محجوب به کسب رتبه نخست توسط شهرداری رشت در یازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری کشور اشاره کرد و گفت: از بین ۳۰۴ اثر رسیده به این جشنواره ۸۹ اثر پایش شد و در نهایت سه اثر به مرحله نهایی رسید که از بین آن ها شهرداری رشت با پژوهش طرح دیوار سنن رتبه نخست را کسب کرد.

وی با بیان اینکه موضوع رشت شهر دوستدار کودک از دوران فعالیت شورای چهارم رشت مطرح شد، افزود: در سال ۹۳ تعداد ۱۴ شاخص برای شهر دوستدار کودک تدوین شد و طرح های متعددی در این باره مطرح شد که برخی از آنها اجرایی و مابقی در سطح کاغذ باقی ماند.

محجوب با اشاره به اینکه تا کنون برای شهر دوستدار کودک بودجه مجزا در نظر گرفته نشده است، بیان کرد: سال گذشته تلاش هایی بابت اختصاص اعتبار مستقل برای این امر انجام شد اما در نهایت این موضوع محقق نشد.

Share