فرماندار صومعه سرا تاکید کرد؛

ادارات مانعی بر مسیر جذب سرمایه گذاران نباشند | ابریشم صنعت فراموش شده صومعه‌سرا است

سیدمحمدی به وجود منطقه گردشگری هفت دغنان در شهرستان اشاره کرد و گفت: بیش از دو سال است که پیگیر جذب سرمایه گذار برای این منطقه می باشیم، افزود: سیستم های اداری باید هموار کننده مسیر جذب سرمایه گذاران باشند نه اینکه خود مانعی بر مسیر جذب سرمایه گذاران ایجاد کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه جذب سرمایه گذاری به ریاست سیدجلال سیدمحمدی فرماندار صومعه سرا و با حضور مدیرکل دفتر جذب سرمایه گذاری استانداری گیلان برگزار شد.

سیدجلال سیدمحمدی در این جلسه، اظهار کرد: هدف از برگزاری این جلسه، شناسایی ظرفیتهای بالقوه شهرستان و برنامه ریزی برای بالفعل شدن این ظرفیتها است.

وی با بیان اینکه صومعه سرا از شهرستانهای مهمی است که در بخش های مختلف دارای توانمندی و ظرفیتهای بالایی است، افزود: این مهم نیازمند برنامه ریزی بهتر و اصولی در راستای بالابردن سطح درآمدزایی، اشتغالزایی است و نیازمند پشتیبانی و حمایت از فعالین این حوزه است.

فرماندار صومعه سرا خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید با توجه به برنامه ریزی هایی که در دستور کار قرار داده و تاکیدات مقام معظم رهبری ،حمایت از تولید ملی را در دستور کار قرار داده است.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیتهای داخلی و توانمندی های موجود یکی از مهمترین و اصولی ترین برنامه های دولت است،گفت: در شهرستان ما در حوزه های مختلف ظرفیتهای بسیاری وجود دارد. صومعه سرا در برخی از حوزه ها مقام اول و جزء شهرستانهای اول استان است.

سیدمحمدی با بیان اینکه برخورداری شهرستان از وسیع ترین اراضی شالی، دومین تولید کننده برنج، صنایع وابسته به برنج، مکانیزاسیون کشاورزی، اجرای بیشترین میزان توسعه و تجهیز اراضی کشاورزی نشاندهنده توجهات عمیق سیاستگذاران دولت تدبیر و امید، تلاش کشاورزان و سرمایه گذاران بوده که در صورت بهره مندی خوب از این ظرفیت ها می تواند زمینه ساز توسعه همه جانبه باشد، تصریح کرد: ظرفیتهای گردشگری بسیاری در شهرستان وجود دارد. توجه به راه اندازی واحدهای بوم گردی نیز سبب تقویت گردشگری روستایی در شهرستان شده و بستر لازم برای برنامه ریزی و بهره گیری بیشتر از این فضا را فراهم کرده است.

وی به وجود منطقه گردشگری هفت دغنان در شهرستان اشاره کرد و گفت: بیش از دو سال است که پیگیر جذب سرمایه گذار برای این منطقه می باشیم، افزود: سیستم های اداری باید هموار کننده مسیر جذب سرمایه گذاران باشند نه اینکه خود مانعی بر مسیر جذب سرمایه گذاران ایجاد کنند.

فرماندار صومعه سرا ادامه داد: این مانع تراشی ها سبب می شود که بسیاری از فعالان بخش خصوصی که علاقه مند به سرمایه گذاری در استان گیلان و شهرستان هستند به دلیل طولانی شدن فرآیند کار از ادامه راه منصرف می شوند.

سیدمحمدی متذکر شد: باید راهکار اساسی برای هموار کردن راه سرمایه گذاران و حمایت از سرمایه گذاران ایجاد شود تا از توان و ظرفیتهای موجود داخلی استفاده کنیم.

وی وجود آب بندان ها در شهرستان را از دیگر ظرفیتها دانست و عنوان کرد:  شهرستان صومعه سرا دارای ۳۰۸پهنه آب بندان است و در استان بیشتر میزان آب بندان را این شهرستان دارا است.

سیدمحمدی با بیان اینکه فلسفه اصلی آب بندان تامین آب کشاورزی است، گفت: آب بندان ظرفیت نهفته ای است که می توان از ابعاد مختلف اورده های مالی شهرستان را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه چون آب بندان ها سالها لایروبی نشده اند نمی توانیم از تمام ظرفیتهای آب بندان ها استفاده کنیم، تصریح کرد: سال گذشته با مشکل کم آبی مواجه شدیم که آببندان ها آبگیری نشده بودند که یکی از ضعف ها است.

فرماندار صومعه سرا ظرفیتهای اقصادی و پرورش ماهی را از ظرفیتهای آب بندان دانست و عنوان کرد: مناطق گردشگری می تواند آب بندان ها را به ظرفیت چهارفصل تبدیل کند که در اقتصاد، اشتغال تاثیرگذار است.

سیدمحمدی با بیان اینکه طبق برنامه ریزی ها بنا است در هر بخش ۱۰-۱۵آب بندان را واگذار کنیم، ادامه داد: آورده و ارائه طرح و برنامه از شرایط واگذاری آب بندان ها است.

وی با بیان اینکه زراعت چوب ظرفیت بزرگ دیگری در شهرستان و یکی از افتخارات صومعه سرا است، یادآور شد: زراعت چوب ظرفیت فراموش شده ای است و در طی سالیان گذشته به فراموشی سپرده شده است.

وی با بیان اینکه وجود اراضی بسیار متعدد و وسیعی تحت عنوان صنوبرکاری در شهرستان یک ظرفیت برای استان محسوب می شود، گفت: نیاز است به صومعه سرا در این حوزه، توجه ویژه ای شود و از زارعان چوب حمایت شود.

سیدمحمدی با اشاره به وجود برخی موانع که سبب ایجاد نگرانی برای زراعان چوب در شهرستان شده است، اضافه کرد: تعیین تکلیف زمین های در اختیار زارعان از سوی منایع طبیعی، اهدای نهال های زوده بازده صنوبر و همچنین حمایت از صنوبرکاران از مهم ترین انتظارات زارعان چوب از مسئولان و متولیان امر است.

وی با بیان اینکه تالاب یکی دیگر از ظرفیتهای گردشگری صومعه سرا است، گفت: تالاب ظرفیتی است که صومعه سرا کمتر از آن بهره مند است.

سیدمحمدی با بیان اینکه اهالی روستاهای حاشیه تالاب از این ظرفیت بی بهره هستند، گفت: باید بتوانیم با ایجاد فضای مناسب، جذب گردشگری، راه اندازی گردشگری تالاب فرصت ویژه گردشگری راوی با بیان اینکه ابریشم یکی از افتخارات شهرستان بوده است، گفت: ابریشم صنعت فراموش شده است که در حال از بین رفتن است.

وی با بیان اینکه  صومعه سرا از این صنعت بی بهره است، گفت: به دلیل عدم برنامه ریزی مناسب هیچ اقدام در این راستا صورت نگرفته است.

Share