واکنش عباسی نسبت به پخش سریال وارش در گفتگو با دیارمیرزا؛

اجازه تمسخر مردم انقلابی گیلان را به هیچ شکلی نخواهیم داد

اسدالله عباسی با اشاره به تحمیل هزینه‌هایی از جانب بیت‌المال برای ساخت این سریال گفت: در صورت عدم برخورد قاطع و جدی از سوی رئیس سازمان صدا و سیما تا روز یکشنبه در بحث ردیف‌های بودجه صدا و سیما هم تجدیدنظر خواهیم کرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسدالله عباسی، نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا در مورد سریال وارش که از شبکه سوم سیما در حال پخش است، گفت: تمدن و سوابق مبارزاتی گیلان از زمان آل بویه تا میرزا کوچک خان جنگلی، دفاع مقدس تا مدافعان حرم و امنیت و روزهای بصیرت همچون ۸ دی ماه پیشتازی مردم غیور گیلان را در عرصه‌های مختلف نشان می‌دهد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با اشاره به بخش‌های مبارزه با استکبار و استعمار توسط مردم گیلان گفت: هویت مردم گیلان همیشه متمدن، با فرهنگ و در سطح بالایی بوده و برای دنیا نمونه و الگو بوده است، ساخت سریالی با فیلمنامه‌ای معلوم الحال توسط یک کارگردان و نشانه گرفتن مردم گیلان را بر نتابیده و در یک عمل انجام شده قرار گرفتیم.

عباسی ادامه داد: به طور یقین روز یکشنبه بنده هم از طرف هیئت رئیسه مجلس و هم به عنوان مسئول فرهنگی مجلس واکنش کتبی و شفاهی به این قضیه نشان خواهند داد و با این قضیه و سازندگان آن برخورد قاطع و جدی باید بشود.

به گزارش دیارمیرزا، نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با اشاره به تحمیل هزینه‌هایی از جانب بیت‌المال برای ساخت این سریال گفت: در صورت عدم برخورد قاطع و جدی از سوی رئیس سازمان صدا و سیما تا روز یکشنبه در بحث ردیف‌های بودجه صدا و سیما هم تجدیدنظر خواهیم کرد و از اهرم‌های قانونی مجلس استفاده کرده و اجازه تمسخر به مردم انقلابی و ولایت‌مدار گیلان را به هیچ شکلی نخواهیم داد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با اشاره به اینکه چنین حرکاتی از رسانه‌های بیگانه دور از انتظار نیست، تصریح کرد: رسانه‌های داخلی باید مراقب این گونه حرکات باشند، انتقال پیام‌های فرهنگی نباید با تاخت و تاز یک فرهنگ دیگر انجام بگیرد و عواطف و احساسات مردم را جریحه دار کند.

عباسی با اشاره به این گونه شیطنت‌ها و حرکت های پیش آمده در گذشته، بیان کرد: توصیه بنده به تمام رسانه های استان گیلان شناساندن فرهنگ اصیل گیلانی، غیرتمندی و دلاورمردی زنان و مردان گیلان چه در سخت کوشی و تلاش در عرصه اقتصاد ملی، تولیدات ملی و کشاورزی و چه در دفاع از کشور و ولایتمداری آنها است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس لزوم ساخت سریال‌ها را تقویت فرهنگ ایرانی اسلامی دانست و گفت: نه اینکه گاهی اوقات سریالی در جهت تحقیر یا تخریب فرهنگی ساخته شود و این حرکت بازی کردن در زمین دشمن است، دشمن ۴ دهه بوده که در زمینه فرهنگی تلاش می‌کند و تضعیف ریشه فرهنگی در کانون خانواده، جوانان و هویت، توطئه دشمن در چهار دهه گذشته است و همه نهادهای فرهنگی، صدا و سیما و رسانه‌ها وظیفه ایستادگی در مقابل این گونه حرکات را دارند و مراقب باشند با این گونه حرکت‌ها باعث خوشحالی دشمنان نشوند.

به گزارش دیارمیرزا، عباسی با تاکید بر وجود یک مهندسی فرهنگی در کشور گفت: باید در برابر تهاجم فرهنگی دشمن همواره ایستادگی کرد و این سریال وارش در جهت اهداف دشمنان حرکت کرده و حتماً باید برخورد جدی و قاطع توسط مسئولین نظارتی حوزه فرهنگ انجام شود.

Share