نایب رییس کمیسیون بهداشت:

گیلان نیازمند احداث مرکز کاشت حلزون است | از استان‌های محروم نیز محروم‌تر هستیم

قربانی با بیان اینکه گیلان نیازمند احداث مرکز کاشت حلزون شنوایی است، گفت:‌ گیلان با داشتن هفت عضو هیئت علمی و ۲ استاد تمام فلوشیپ کاشت حلزون از داشتن مرکز تخصصی این بخش محروم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا «محمدحسین قربانی» در نشست بررسی راهکارها و مشکلات حوزه بهداشت و درمان گیلان، اظهار کرد: گیلان از نظر بهداشت و درمان از استان‌های محروم نیز محروم‌تر است.

نایب رییس کمیسیون بهداشت با اشاره به اینکه باید در حوزه بهداشت و درمان نگاه ویژه‌ای به گیلان داشته باشیم، تصریح کرد:‌ گیلان به دلیل جهت‌دار نبودن منابع، از طرح تحول سلامت هیچ بهره‌ای نبرده است.

وی به کلنگ خوردن ۱۰ مرکز کلینیک تخصصی در گیلان طی سال‌های گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: با وجود اینکه این کلینیک‌ها از ۱۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت داشته ولی تاکنون حتی یک کلینیک آن راه‌اندازی نشده است.

قربانی به مشکلات گسترده بیمارستان رازی و پورسینا رشت اشاره و تصریح کرد:‌ بیمارستان پورسینا با وجود اینکه از دیگر استان‌ها مراجعه دارد ولی از داشتن یک سی تی اسکن با امکانات به‌روز محروم است.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس با اشاره به اینکه بیمارستان‌های خصوصی گیلان عمکلرد خوبی داشته و بار مسئولیتی سنگینی را از دوش وزارت بهداشت برداشته‌اند، افزود:‌ با این وجود، عامه مردم شرایط مالی مناسب برای استفاده از بیمارستان خصوصی را ندارند.

وی با تاکید بر اینکه گیلان به بیمارستان جنرال نیاز دارد، خاطرنشان کرد: همچنین از ۱۴۶ مرکز دندان‌پزشکی شهری و روستایی گیلان، ۱۲۴ مرکز دستیار دندانپزشک ندارند.

قربانی با بیان اینکه گیلان نیازمند احداث مرکز کاشت حلزون شنوایی است، افزود:‌ گیلان با داشتن هفت عضو هیئت علمی و ۲ استاد تمام فلوشیپ کاشت حلزون از داشتن مرکز تخصصی این بخش محروم است.

نایب رییس کمیسیون بهداشت اذعان کرد:‌ بیماران مربوط به حوزه کاشت حلزون به دلیل نداشتن مرکز در گیلان به بیمارستان لقمان تهران مراجعه می‌کنند.

Share