قرار دادن دو دروازه در ساحل کار سختی نیست!

گفتگو با مردی که فوتبال ساحلی را به ایران آورد | بیماری فوتبال گیلان اقتصادی است

جمشیدی با اشاره به اینکه اعزام تیم با هزینه شخصی به مسابقات خارج از کشور دشوار است، تصریح کرد: بیماری فوتبال گیلان اقتصادی است، من نماینده فدراسیون در مسابقات هستم و می‌بینم که همه استان‌ها وضعیت مالی بهتری نسبت به استان گیلان دارند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، بهمن جمشیدی، مدیر واحد فوتبال ساحلی هیأت فوتبال استان گیلان در گفتگوی اختصاصی با دیارمیرزا در خصوص کسب مقام چهارم تیم ساحلی شاهین خزر رودسر در رقابت‌های فوتبال ساحلی باشگاه‌های جهان که در شهر آلانیای ترکیه برگزار شد، اظهار کرد: چون اولین دوره این مسابقات بود تمامی تیم‌ها با قدرت آمده بودند و برخی تیم‌ها مانند چین از تعداد بازیکنان خارجی زیادی استفاده می‌کردند.

وی همچنین ادامه داد: تیم‌های فوتبال ساحلی سایر کشورها به صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کنند، بنابراین بنده به سهم خودم از کسب عنوان چهارمی شاهین در مسابقات راضی هستم.

جمشیدی افزود: بازیکنان بزرگی در این مسابقات حضور داشتند و تیم‌ها با تمام داشته‌های خود پا به این مسابقات گذاشته بودند.

 

بیماری فوتبال گیلان اقتصادی است

رئیس هیأت فوتبال شهرستان رودسر با اشاره به اینکه اعزام تیم با هزینه شخصی به مسابقات خارج از کشور دشوار است، تصریح کرد: بیماری فوتبال گیلان اقتصادی است زیرا من نماینده فدراسیون در مسابقات هستم و می‌بینم که همه استان‌ها وضعیت مالی بهتری نسبت به گیلان دارند و این موضوع فقط در بخش فوتبال نیست بلکه استان‌های دیگر در تمامی مسائل اقتصادی از گیلان بهتر هستند.

وی ادامه داد: گیلان از نظر اقتصادی ضعیف است و علت این موضوع را نمی‌دانم اما افراد قوی و کاربلد باید در تمامی سمت‌ها بکارگیری شوند.

قرار دادن دو دروازه در ساحل کار سختی نیست!

مدیر واحد فوتبال ساحلی هیأت فوتبال استان گیلان گفت: برخی از شهرهای گیلان با وجود اینکه دسترسی به ساحل دارند اما نمی‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند و فوتبال ساحلی را در آن منطقه را توسعه دهند که این کار نیازمند عزم مسئولین است زیرا قرار دادن دو دروازه در ساحل کار چندان سختی نیست!

جمشیدی در خصوص شهرستان‌های فعال در بخش فوتبال ساحلی نیز به دیارمیرزا گفت: شهرستان لاهیجان در بخش پایه سرمایه‌گذاری خوبی کرده است و تیم ملوان لاهیجان عملکرد مناسبی داشته است و در شهرستان رشت نیز تیم فوتبال ساحلی بانوان سنگر که قهرمان کشور شد در لیگ برتر بازی می‌کند و همچنین شهرستان رودسر نیز در بخش پایه و بزرگسالان فعال است.

مسئولین باید به فوتبال ساحلی توجه کنند

مدیر واحد فوتبال ساحلی هیأت فوتبال استان گیلان با بیان اینکه مسئولین باید به فوتبال ساحلی توجه کنند، اظهار کرد: آقای زالفی حداقل یک میلیارد تومان برای تیم شاهین خزر رودسر هزینه کرده است.

وی افزود: آقای زالفی پیمانکار شهرداری بود از روزی که تیم شاهین خزر رودسر را گرفته است، شهرداری به او دیگر کار نمی‌دهد! زیرا شوراها و شهرداری‌ها به‌گونه‌ای شده‌اند حتما باید با آنها هم مسیر باشی تا به شما کار بدهند.

شهرداری رشت برای عدم تیمداری فقط بهانه می‌آورد

نماینده فدراسیون فوتبال در مسابقات فوتبال ساحلی با اشاره به اینکه نامه‌ای به ما ارسال شده است که تنها تیم حرفه‌ای، تیم‌های فوتبال بزرگسالان آقایان در لیگ برتر هستند بنابراین شهرداری‌ها از سایر تیم‌های فوتبال، تیم‌های فوتسال و فوتبال ساحلی می‌توانند حمایت کنند.

وی ادامه داد: چند تیم شهرداری رشت را آقایان محروم کردند که نمی‌توانیم حمایت کنیم زیرا بازرسی به ما ایراد خواهد گرفت البته این‌ها همه بهانه است.

جمشیدی افزود: بنده به مناطق محروم بسیاری می‌روم در سفر اخیر به شهر دشتی در استان هرمزگان رفتم، شهرداری امکانات ورزشی بسیاری برای مردم آماده کردند.

مدیر واحد فوتبال ساحلی هیأت فوتبال گیلان با اشاره به اینکه مسئولین رده بالا و مسئولین غیرورزشی استان گیلان باید به بخش ورزش ورود کنند، گفت: افرادی به مانند آقای زالفی که وارد عرصه ورزش می‌شوند و برای آن سرمایه‌گذاری می‌کنند، درآمدی از آن کسب نمی‌کنند و تنها با عشق و علاقه پا به این عرصه می‌گذارند.

سال ۷۹ فوتبال ساحلی را وارد کشور ایران کردم

وی در گفتگو با دیارمیرزا، با اشاره به اینکه بنده سال ۷۹ فوتبال ساحلی را وارد کشور ایران کردم، تصریح کرد: در این سال به بهانه بدنسازی چند روز بازیکنان را در ساحل تمرین دادم و در همین سال مسابقاتی برگزار کردم که چهار تیم در این مسابقات شرکت کردند اما در سال ۸۰، ۱۲۶ تیم در این رقابت‌ها شرکت کردند و شش ماه این مسابقات به طول انجامید.

رئیس هیأت فوتبال شهرستان رودسر، فوتبال ساحلی گیلان را نیازمند توجه بیشتری دانست و افزود: تنها زمین فوتبال ساحلی استاندارد در گیلان، زمین منطقه آزاد انزلی است که می‌توان در آن مسابقات بین‌المللی برگزار کرد.

جمشیدی، وجدان کاری را پراهمیت دانست و تأکید کرد: اگر وجدان کاری وجود داشته باشد در تمامی زمینه‌ها پیشرفت خواهیم کرد.

نماینده فدراسیون فوتبال در مسابقات فوتبال ساحلی گفت: نامه‌ای که از فدراسیون جهت غیرحرفه‌ای بودن تیم‌ها به دست ما رسیده می‌تواند به فوتبال ما کمک کند تا شهرداری‌ها از تیم‌ها حمایت کنند.

جمشیدی افزود: ما سعی می‌کنیم تا شهرداری‌ها را در این زمینه حساس کنیم زیرا باید شهرداری‌ها در حوزه ورزش کمک کنند.

وی هزینه یک تیم ساحلی در سال را حدود ۶۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: بهترین بازیکنان گیلان به دلیل عدم بودجه کافی در شهرهای دیگر بازی می‌کنند.

مدیر واحد فوتبال ساحلی هیأت فوتبال استان گیلان اظهار کرد: زمین‌های ساحلی یزد و تبریز با توجه به عدم وجود ساحل در این شهرها جزو بهترین زمین‌های ساحلی کشور است زیرا ماسه‌ها را یک کامیون شن می‌توانند انتقال دهند، همچنین در تبریز سنگ را آرد کردند که بسیار با کیفیت است.

Share