نظرمحمدی پس از برکناری:

کشتی در حال غرق را به ساحل رساندم اما به من پشت کردند

سرمربی سابق سپیدرود رشت گفت: زمانی که تیم بی‌پول بود و تیم در آستانه انحلال حاضر شدم با دست خالی به سپیدرود کمک کنم، اما مسئولان باشگاه یک ماه نتایج را تحمل نکردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پس از شکست تیم سپیدرود رشت مقابل داماش گیلان علی نظرمحمدی سرمربی تیم سپیدرود از کارش برکنار شد تا حاشیه‌های سرخ‌پوشان شهر رشت بیشتر شود.

سرمربی برکنارشده سپیدرود در ابتدا ترجیح داد که به سکوت خودش ادامه بدهد و صحبتی در این مورد نداشته باشد، اما وی با اشاره به اینکه قصد دارد صحبت‌های کلی و اساسی را در مدت تعطیلات نیم فصل انجام دهد به فارس گفت: من فقط قصد دارم دو نمونه از مشکلات سپیدرود را بیان کنم تا جامعه فوتبال ایران در جریان این مشکلات قرار بگیرد.

نظرمحمدی ادامه داد:‌اولین مشکل و درواقع مشکل اصلی سپیدرود این بود که طی مدت ۷ هفته اخیر ما بازیکنان اصلی خودمان مانند نزهتی، پیرهادی، شیرمردی، حیدری، فردوسی و آقایی‌پور را به دلیل مصدومیت و محرومیت در اختیار نداشتیم؛ یعنی بعد از بازی مقابل علم و ادب تبریز، بازیکنان باکیفیت ما یا در جریان مسابقات و نه در تمرینات مصدوم شدند و یا اینکه آنها را به دلیل محرومیت در اختیار نداشتیم و به همین خاطر دست کادر فنی کاملا بسته بود.

سرمربی سابق سپیدرود در ادامه خاطرنشان کرد: مسئله دوم اینکه باشگاه ما در فاصله ۴۸ ساعت مانده به انجام بازی مقابل آرمان گهر سیرجان برنامه‌ای برای اعزام تیم نداشت. من با خودروی شخصی خودم و تیم با اتوبوس عازم تهران بودیم. در رودبار برای صرف ناهار توقف کردیم و متاسفانه مدیر تیم پولی برای تهیه ناهار بازیکنان و کادر فنی نداشت. در رستوران یکی از دوستان ما وقتی من را دید، هزینه را تقبل کرد. در مسیر سفر حتی یک چای تلخ یا خرما و شیرینی نبود، من به وسیله تلفن‌بانک یک میلیون تومان برای مدیر تیم کارت به کارت کردم که برای بازیکنان تغذیه و آب معدنی بخرد.

وی در ادامه اظهار داشت: من برای سرپا نگه داشتن و ادامه حیات سپیدرود از هیچ کاری دریغ نکردم. همین دو مشکل اساسی را بیان کردم چون خواستم همه در جریان مشکلات سپیدرود قرار بگیرند. صحبت من با مسئولان فوتبال و ورزش گیلان است؛ همیشه زمانی که بی‌پولی بود گیر کردید و تیم در آستانه انحلال بود، هیچ کس به شما لبیک نگفت و من حاضر شدم با دست خالی در خدمت سپیدرود باشم. همیشه با مشکلات کنار آمدم، اما چرا مسئولان سپیدرود یک ماه، نتایج کسب‌شده را که معتقدم دلیل فنی نداشتند تحمل نکردند.

نظرمحمدی ضمن اشاره به اینکه از مسئولان ورزش فوتبال ایران گله‌مند است، گفت: از افشین ناظمی و مسئول حسابداری باشگاه بپرسید من چقدر هزینه کردم. همیشه سعی کردم در مواقع بحرانی سپیدرود را که مشکلاتش غیرفنی است جمع‌وجور کنم اما کسی به پای من نماند. از بازیکنان تیم سوال کنید که من فقط سرمربی نبودم و بابت این مسائل متاسفم. من ظرف ۶-۵ ماه گذشته شاید سه بار هم مصاحبه نکردم چون نخواستم ته دل بازیکنانم را خالی کنم. همیشه خواستم مثبت فکر کنم و این نامردی است که هر موقع کارها به مشکل می‌خورد سراغ من بیایند اما هر موقع کارها روی روال می‌افتد، پشت من را خالی کنند.

سرمربی سابق سپیدرود در پاسخ به این سوال که آیا به غیر از مواردی که مطرح کرد مشکلات دیگری مانند دست‌های پشت پرده مانع کار او در سپیدرود بودند، گفت: اصلا به مسائل این چنینی کار ندارم. مدیران فوتبال گیلان مشکلات را به خوبی می‌دانند و من در خصوص این مسائل در نیم فصل صحبت‌های اصلی را انجام خواهم داد و در مورد مسائل زیادی صحبت خواهم کرد.

وی افزود: در مورد سپیدرود مشکلات زیادی وجود داشت و من همیشه سعی کردم این مشکلات را حل کنم. از سکوت من خیلی‌ها سوءاستفاده کردند اما من سکوت کردم، چون مشکلات با مصاحبه و صحبت کردن حل نمی‌شود، بلکه با تلاش برای حل مشکلات، رفع می‌شوند. انتقاد کردن و زیر سوال بردن کار راحتی است، اما راهکار داشتن و حل مشکلات کار سختی است. من می‌توانستم از روز اول مشکلات را به مردم بگویم، اما تلاش کردم که این مشکلات رفع شوند. سپیدرود با این اوضاع مالی نباید توقع حضور در لیگ برتر را داشته باشد.

نظرمحمدی اضافه کرد: تیم‌هایی هستند که ۵-۴ برابر سپیدرود هزینه کردند و از نظر سخت‌افزاری و مالی شرایط بهتری دارند اما وضعیت آنها در لیگ یک بهتر از سپیدرود نیست. سپیدرود حتی یک زمین تمرین ندارد. من سعی کردم با لومپن‌سالاری و لیدرسالاری مبارزه کنم. وسط بازی مقابل گل ریحان می‌خواستند بازیکنان من را بزنند. این یک تاوانی دارد. برای مبارزه با این مسائل باید عزم و اراده‌ای وجود داشته باشد.

این مربی اظهار داشت: در تاریخ فوتبال گیلان بی‌نظیر بوده که یک نفر بدون امکانات تیم را از لیگ دو به لیگ برتر برساند، همان افراد پشت نظرمحمدی نماندند، شاید آنها دوست نداشتند که من این کار را دوباره تکرار کنم. همین اتفاق برای من سال ۹۳ در داماش افتاد.

سرمربی سابق سپیدرود افزود: باز هم می‌گویم بیان مشکلات چیزی را حل نمی‌کند و باید برای حل آنها تلاش کرد. من می‌توانستم هر روز بگویم آب معدنی نداریم، اما نخواستم که تیم و باشگاه را دچار حاشیه کنم. شما الان می‌توانید ببینید کادر فنی تیم گرمکن و شلوار برای فصل سرما ندارد. افشین ناظمی رفیق من است و برای خودش و مجموعه‌اش آرزوی موفقیت می‌کنم. من کشتی در حال غرق شدن را به ساحل رساندم، اما وقتی همه چیز آرام شد، به من پشت کردند. ساک بستن هر مربی طبیعت فوتبال است، اما از مسئولان ورزش گیلان می‌خواهم به کمک سپیدرود بیایند.

Share