در جلسه توسعه بیمه روستایی عنوان شد؛

کشاورز بودن شرط احراز بهره‌مندی از مزایای بیمه روستاییان است

استاندار گیلان با بیان اینکه افزایش امید در جامعه موجب تحکیم پایه‌های اقتدار ملی می‌شود،گفت: دولت تدبیر و امید، عشایر و روستاییان را سرمایه‌های اجتماعی می‌داند و ساز و کاری برای بهره‌مندی این قشر که مولد‌ترین اقشار جامعه هستند، اندیشیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  ارسلان زارع در جلسه توسعه بیمه روستایی که با حضور مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور‌ در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: موضوع بیمه و توسعه آن، امروزه از اولویت‌های جوامع توسعه یافته و در عین حال یکی از ضرورت‌های تأمین رفاه برای آحاد جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در راستای توجه به توسعه پایدار، یکی از مهمترین مؤلفه‌های برنامه‌های راهبردی توسعه کشور را توجه به مناطق محروم و روستاها قرار داده و بر این اساس چگونگی بهره‌مندی ساکنان این نواحی از مواهب خدمات اجتماعی همواره، در برنامه‌ریزی‌ها بوده است.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه اهمیت بیمه روستایی تا آنجایی بوده که ساختار‌های کشوری و استانی برای آن تعریف شده است، گفت: دولت تدبیر و امید، عشایر و روستاییان را سرمایه‌های اجتماعی می‌داند و ساز و کاری برای بهره‌مندی این قشر که مولد‌ترین اقشار جامعه هستند، اندیشیده است.

وی به جمعیت ۳۳۰ هزار نفر خانواری که در گیلان مشمول عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر هستند، اشاره و خاطر نشان کرد: خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی و دیگر اقشار هم از خدمات این صندوق بهره‌مند می‌شوند.

دکتر زارع دریافت حقوق بازنشستگی، حقوق از کارافتادگی، مستمری ناشی از فوت و… را از مزایای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی عنوان داشت و افزود: می‌بایست اطلاع رسانی از مزایای این صندوق همراه با رغبت‌افزایی انجام گیرد تا با ظرفیت‌های قانونی که صندوق برای گسترش پوشش بیمه‌ای درمانی و اجتماعی دارد، اهداف اصلی این طرح محقق شود.

وی تصریح کرد: توجه و افزایش امید در جامعه موجب تحکیم پایه‌های اقتدار ملی و منجر به بهبود شاخص‌ها در حوزه‌های مختلف می‌شود.

استاندار گیلان اظهار داشت: بیمه و تسهیلاتی که در این خصوص به جامعه هدف تعلق می‌گیرد، به طور قطع موجب ارتقاء شاخص‌های روستایی و تولیدات این حوزه می‌شود.

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور‌ با بیان اینکه هدف صندوق اجتماعی بیمه کشاورزان، عشایری و روستایی پایداری عدالت اجتماعی است، اظهار داشت: بیمه اجتماعی کشاورزی سه عامل بازنشستگی، فوت و از کارافتادگی را پوشش می‌دهد و در حال حاضر ۱۰۳ هزار مستمری بگیر و ۶۰ هزار بازماندگان بیمه‌شده متوفی تحت پوشش این بیمه قرار دارد.

وی گفت: بیمه صندوق روستاییان تنها مختص به افرادی که در روستاها سکونت دارند نیست و کشاورز بودن شرط احراز بهره‌مندی از مزایای بیمه است.

علی شیرکانی با بیان اینکه برای بیمه روستاییان در هر استان سهمیه مشخصی وجود دارد، افزود: محیط طبیعی، ذات روستایی و پیگیری های مسئولان استانی باعث شده است تا سقف خاصی برای استان گیلان تعیین نکردیم تا گیلان در رتبه نخست بیمه روستاییان قرار گیرد‌.

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور‌ با اشاره به توسعه فیزیکی روستاها بیان کرد: بخش نرم افزاری روستا نظیر هویت، اشتغال و بیمه باید مورد توجه و گسترش بیشتری قرار گیرد.

Share