هواشناسی گیلان اعلام کرد:

کاهش دو تا چهار درجه‌ای دما در گیلان | عبور تناوبی جریانات ناپایدار از یکشنبه

هواشناسی گیلان اعلام کرد: بر این اساس شرایط برای بارندگی و وزش باد (در بعضی نقاط گاهی شدید)، احتمال رعدوبرق تا روز یکشنبه هفته آینده مهیا است و کاهش ۲ تا ۴ درجه‌ای دما در این چند روز پیش‌بینی می‌شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، هواشناسی استان گیلان امروز (پنجشنبه ۲ آبان) با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده عبور تناوبی جریانات ناپایدار از منطقه است.

در این اطلاعیه آمده است: بر این اساس شرایط برای بارندگی و وزش باد (در بعضی نقاط گاهی شدید)، احتمال رعدوبرق تا روز یکشنبه هفته آینده مهیا است و کاهش ۲ تا ۴ درجه‌ای دما در این چند روز پیش‌بینی می‌شود.

همچنین هواشناسی گیلان اعلام کرد: آبگرفتگی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال رانش و لغزش زمین در این مدت وجود دارد و از شب یکشنبه، جریانات ناپایدار به تناوب از استان خارج می‌شود.

در این اطلاعیه توصیه شده است که بخش‌های مختلف کشاورزی نظیر مرغداری‌ها، پرورش دهندگان ماهی، گلخانه‌داران، باغداران و … تمهیدات لازم را بعمل آورند.

هواشناسی گیلان در پایان تأکید کرد: بخش‌های مختلف اجرایی استان نظیر مدیریت بحران، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، شرکت‌های آب و برق، راه و شهرسازی، سازمان آتش نشانی، فرودگاه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، سازمان بنادر و دریانوردی، راهداری، مدیریت حمل و نقل، بلیس راه و راهور، نیروهای نظامی و انتظامی و… با توجه به اخطاریه صادره، تمهیدات لازم را بعمل آورند.

Share