امام جمعه رشت:

کاغذبازی در ادارات کم شود | نماینده مجلس زندگی متعارف با مردم داشته باشد

نماینده ولی فقیه در گیلان داشتن اندیشه در خط انقلاب و نظام را از ویژگی های نماینده در تراز انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: نماینده مجلس باید زندگی متعارف با مردم داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: رعایت حدود الهی موجب رشد و تکامل جامعه می شود.
وی به میلاد پر برکت منجی عالم بشریت پیامبر عظیم شان اسلام حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع) در ۱۷ ربیع الاول اشاره کرد و افزود: امروز بشریت به دین رسول اکرم(ص) رغبت پیدا کرده ضمن اینکه انقلاب اسلامی پرتوی از نورانیت خورشید بعثت پیامبر اکرم(ص) است.
امام جمعه رشت با اشاره به روایتی از رسول اکرم(ص) درباره جایگاه نمازجمعه، بیان کرد: به سوی نمازجمعه با نشاط بشتابید زیرا نمازجمعه قرارگاه عاشقان خدا است.
آیت الله فلاحتی به ۴ نکته در روش پیامبران الهی با بیان روایتی از امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: نیکی کردن، سخاوت، صبر در گرفتاری، سختی و مشکلات و همچنین ادا کردن حق مومن روش انبیای الهی است.
وی با بیان اینکه ۲۴ آبان به عنوان روز کتاب و کتابدار نامگذاری شده است، تصریح کرد: امروز در جامعه ما مطالعه کتاب به ۵ درصد رسیده و کتاب و کتابخوانی بین مردم غریب شده است.
نماینده ولی فقیه در گیلان به جایگاه کتاب و مطالعه حتی در بین ایرانی های قبل از اسلام اشاره کرد و یادآور شد: قبل از اسلام، ایرانی ها افرادی اهل دانش، فضل و مطالعه بودند و در دوره اسلامی مسلمانان به ویژه ایرانی های مسلمان به کتاب گرایش داشتند.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه امروز آثار منفی فقدان مطالعه و کتاب را به طور عملی در جامعه مشاهده می کنیم، خاطرنشان کرد: کتاب و کتابخوانی موجب ارتقای فرهنگ جامعه می شود.
وی، انس با کتاب را سبب نشاط در جامعه دانست و اظهار کرد: ارزش های یک جامعه را باید با مطالعه مردم سنجید بنابراین کتاب و مطالعه مادر تمدن ها است.
امام جمعه رشت به گرایش جامعه به فضای مجازی اشاره کرد و افزود: شبکه های مجازی یک ظرفیت محسوب می شوند اما ۹۰ درصد از فضای مجازی تخریبی هستند و امروز دین، انقلاب و ایمان مردم را هدف رفته اند.
آیت الله فلاحتی با اشاره به تخریب ارزش های انبیای الهی توسط فضای مجازی در جامعه، بیان کرد: اگر شبکه های مجازی تا این حد پیش رفته اند، به دلیل فاصله از کتابخوانی است.
وی به نشست ائمه جمعه گیلان با حضور فرمانده هان سپاه استان اشاره کرد و گفت: مسئولان باید موضوع زمین خواری، جنگل خواری و دریاخواری در گیلان را به طور جدی رصد و پیگیری کنند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه زمین خواری به منظور ایجاد پاتوق برای تفریح برخی از افراد برای استان لکه ننگ است، تصریح کرد: کمبود زمین در گیلان موجب شده تا جوانان نتوانند برای خود کارآفرینی و اشتغالزایی کنند.
آیت الله فلاحتی، خواستار عطای تسهیلات و مجوزها برای جوانان کارآفرین گیلان شد و اظهار کرد: از تمام متولیان استان می خواهم برای جوانانی که می خواهند در راستای تولید فعالیت داشته باشند، کاغذبازی در اداره ها کم شود.
وی با تشکر از قوه قضائیه در مبارزه با مفسدان اقتصادی، بیان کرد: اقدام قوه قضائیه موجب نشاط بین مردم شده است.
امام جمعه رشت به اختلاس ۴ هزار میلیارد تومانی توسط یک نفر به دلیل ضعف در نظارت ها اشاره کرد و یادآور شد: چشم و دهان این آدم ها را باید خاک سیر کند.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه ۱۷۸ هزار هکتار زمین در کشور از چنگ زمین خواران پس گرفته شده است، خاطرنشان کرد: ۴۹ هزار میلیارد تومان از مفسدان اقتصادی به بیت المال برگردانده شده است.
وی به ویژگی نماینده در تراز انقلاب اسلامی در ادامه بیان این ویژگی ها از هفته گذشته اشاره کرد و افزود: نماینده مجلس باید وفادار به انقلاب و رهبری نظام باشد.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه نماینده مجلس باید زندگی متعارف با مردم داشته باشد، تصریح کرد: نماینده باید دارای اندیشه در خط انقلاب و نظام داشته باشد.
آیت الله فلاحتی در ادامه به راهکارهای تربیت از نگاه تعالیم اسلامی اشاره کرد و گفت: تشویق موجب تعیین و بیان حد و مرزها می شود.
وی با اشاره به اینکه جنبه تشویق در بیشتر موارد بر تنبیه غلبه دارد، اظهار کرد: سخن مذکور به این معنا نیست که در برابر منکرات نباید تنبیه کرد.

امام جمعه رشت به وجود اسراف در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: به دلیل بیان نکردن منکر اسراف در جامعه، این موضوع در حال تبدیل شدن به معروف است.

Share