فعالیت سامانه سرد و بارشی در منطقه؛

پیش‌بینی وضعیت آب و هوای گیلان طی روزهای آینده

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: طی چهارشنبه، تضعیف ناپایداری، کاهش موقتی ابر و افزایش نسبی دما پیش بینی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، مازیار غلامی اظهار داشت: نقشه های هواشناسی نشان دهنده فعالیت سامانه سرد و بارشی در منطقه است؛ بنابراین به تناوب بارندگی و وزش باد (پاره ای نقاط شدید)، مه آلود بودن هوا، بارش برف در ارتفاعات و احتمال رعد و برق و تگرگ تا اوایل هفته آینده پیش بینی می شود.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان افزود: براین اساس برای روز سه شنبه شاهد آسمانی نیمه ابری تا ابری و مه آلود، بعضی نقاط بارندگی، وزش باد، ارتفاعات بالای یک هزار و ۵۰۰ متر بارش برف  و پاره ای نقاط کاهش ابر و برای روز چهارشنبه کمی تا نیمه ابری، افزایش نسبی دما، پاره ای نقاط افزایش ابر و بارندگی پراکنده خواهیم بود.

وی به ببیشینه و کمینه دمای هوای استان طی ۲۴ ساعت گذشته  نیز اشاره و بیان کرد: طی شبانه روز گذشته بیشینه دما در استان مربوط به آستارا و رودسر با ۱۳ درجه سلسیوس و کمینه دما برای دیلمان با منفی پنج درجه (پنج درجه زیر صفر) است.

غلامی بیان کرد: بیشینه و کمینه دما طی روز گذشته برای شهر رشت نیز ۱۰ و هشت درجه سلسیوس ثبت شده  است.

وی بیان کرد: همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته بیشترین بارندگی مربوط به بندرکیاشهر با ۲۵ و هفت دهم میلیمتر و برای شهرهایی همچون بندر انزلی ۲۳ و دو دهم میلیمتر، رشت ۱۷ و یک دهم میلیمتر، آستارا پنج و هفت دهم میلیمتر و لاهیجان هفت دهم میلیمتر می باشد.

Share