نوبخت با تاکید بر برخورد قاطع با ویزیت همزمان دو بیمار در مطب‌

وضعیت بهداشت و درمان گیلان پایین‌تر از سیستان و بلوچستان است

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از پرداخت بیمه‌ای به جهت جبران هزینه درمان جانبازان کشور خبر داد و گفت: یکی از برخوردهای سخت وزارت بهداشت باید ویزیت همزمان دو بیمار در مطب‌ها باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علی نوبخت شامگاه امروز در نشست بررسی آخرین وضعیت حوزه بهداشت و درمان گیلان در سالن اجتماعات استانداری گیلان با بیان اینکه درگذشته ۵.۶ درصد پول حوزه بهداشت و درمان از تولید ناخالص ملی بوده، اظهار کرد: برای کاهش رنج بیمار‌داری در کشور نیاز است پول بیشتری به بخش درمان تزریق شود.

وی با بیان اینکه گروگان‌گیری اجساد مردم درگذشته، در بیمارستان‌ها بسیار ناخوشایند بود، افزود: پول تخصیص‌یافته از سوی دولت که از سایر بخش‌ها زده‌ شده و برای ارتقای سلامت هزینه می‌شد نیز کار نادرستی بود و مجدداً توسط مجلس اصلاح شد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح تحول سلامت و قوانین نوشته‌ شده در حوزه آن گفت: با اعتباری که اکنون مجلس برای وزارت بهداشت تکلیف کرده و هدف‌گذاری شده از ریخت‌وپاش‌های غیرضروری خودداری شده و کفاف بهداشت و درمان را می‌دهد.

نماینده مردم تهران در خانه ملت با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های کلان بهداشت و درمان در کمیسیون بهداشت ریل‌گذاری شده، تصریح کرد: وزیر سابق بهداشت نتوانست تکلیف مجلس را با برنامه‌ریزی جدید کمیسیون بهداشت اجرایی کند و این تکلیف به وزارت بهداشت سپرده‌شده است.

نوبخت وضع بهداشت و درمان گیلان را پایین‌تر از سیستان و بلوچستان برشمرد و بیان کرد: لازم است دولت به‌ویژه وزارت بهداشت و درمان توجه بیشتری به گیلان کند.

وی با بیان اینکه بخشی از اختیارات نظام پزشکی به کمیته اخلاق پزشکی بیمارستان‌ها واگذار شده، گفت: یکی از برخوردهای سخت وزارت بهداشت باید ویزیت به هنگام دو بیمار در مطب‌ها باشد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از پرداخت بیمه‌ای به جهت جبران هزینه درمان جانبازان کشور خبر داد و افزود: ۲۵۰ میلیارد تومان از منابع دولتی برای جبران هزینه‌های درمان جانبازان پرداخت‌ شده است.

Share